Poznałeś już dobre praktyki wysyłki newsletterów. Warto jednak poświęcić jeszcze trochę czasu na pogłębienie wiedzy o zasadach kreacji skutecznych kampanii marketingowych. Prezentujemy istotne aspekty promocji, które pomogą ci zoptymalizować Twoją kampanię i przyniosą korzyści dla Twojego salonu.

Promocje okolicznościowe

Święta kalendarzowe to doskonała okazja do zwiększenia sprzedaży w Twoim salonie. Ważne, żeby poza znanymi świętami, wykorzystywać także inne okoliczności. Dzięki temu Twoja oferta ma szansę wyróżnić się na rynku. Możesz, na przykład, wysłać w newsletterze komunikat z przymrużeniem oka i zachęcić do skorzystania z promocyjnej ceny owocowego peelingu całego działa w Międzynarodowy Dzień Owoców. W Światowy Dzień Soku, zamiast obniżki ceny, zaproponuj szklankę soku do każdego zabiegu.

Świętować możesz również w sposób zaplanowany, promując zakup Twoich usług minimum dwa tygodnie przed określonym wydarzeniem. Sprawdza się to w przypadku znanych, ważnych okoliczności. Jeśli w maju obchodzimy Dzień Matki, to już z końcem kwietnia musisz mieć gotową ofertę, żeby wysłać newsletter. Zatem taką promocję musisz przemyśleć już z początkiem kwietnia. Działania powinny być skoncentrowane na informowaniu, że zbliża się wyjątkowe święto i przypominaniu, że klienci powinni właśnie teraz skorzystać z Twojej propozycji.

Okoliczności są pretekstem do zwrócenia uwagi na Twoją ofertę lub okazją do podrzucenia klientom pomysłu, aby sprawili sobie lub bliskim prezent. Nie chodzi o to, aby skupić się na zrobieniu kolejnej zniżki, tylko na tym, aby podkreślić, jak bardzo ktoś z twoich odbiorców zasługuję na profesjonalną opiekę. Sama oferta „kup voucher prezentowy” nie wystarczy. Zadbaj o atrakcyjne opakowania prezentów i odpowiedni wystrój Twojego salonu. Wykorzystuj każdą możliwość na zainteresowanie klientów Twoją ofertą, by mogli poznać ciebie i mieli szanse stać się lojalnymi klientami.

Sezonowość

Nie da się ukryć, że klienci salonów częściej korzystają z Twoich usług w okresach świątecznych czy przed urlopem. Niektóre firmy wypracowują znaczną część swojego dochodu w grudniu, ponieważ jest to okres zwyżkowego popytu w ich branży. Inspiracje możesz czerpać także z poza niej. Sieci handlowe, które dysponują znaczącymi budżetami marketingowymi, z wyprzedzeniem wdrażają oferty sezonowe. Jeszcze nie myślisz o świętach, a już wprowadzają Cię w ten nastrój m.in. sieci kawiarni oferując zimową, piernikową kawę.

Promocję sezonową należy w pierwszej kolejności kierować do Twojej bazy klientów, ponieważ szukasz stałego, lojalnego odbiorcy, który będzie korzystał z regularnej oferty, a nie takiego, który poluje na okazje. Dobrym pomysłem jest również stworzenie promocji limitowanych. To sposób, który kreuje wyścig po zdobycie ekscytującej oferty. Możesz też wykorzystać sezon i duży ruch w inny sposób niż proponowanie zniżek w tym czasie. Zaproponuj na przykład każdej klientce, która wyda w grudniu minimum 300zł, voucher na 30zł do wykorzystania w styczniu, gdy obłożenie jest mniejsze.

Okresy poza sezonem również mogą działać na Twoją korzyść. Gdy konkurencja śpi, warto wdrożyć kampanię promocyjną i zyskać przewagę w momencie wycofywania się konkurentów. Klienci atakowani są wtedy mniejszą ilością bodźców promocyjnych, a także oferty reklamowe są korzystniejsze cenowo. Dzięki temu umocnisz swój wizerunek i po skończeniu się martwego okresu zyskasz silniejszą pozycję niż konkurenci.

Akcje cykliczne

Czasem nie da się uniknąć martwych okresów, dlatego warto maksymalizować sprzedaż w okresach gorących. Aby to zrobić, możesz skorzystać z akcji cyklicznych. Jeden sposób zakłada organizowanie takiej akcji w określonym przedziale czasu. Proponując ofertę happy hours, w której obniżasz ceny,  zniwelujesz martwe godziny w ciągu dnia.

Zamiast tego, możesz też wprowadzić promocyjny dzień w ciągu tygodnia, dla wybranej grupy klientów: dzień dla studentki, emerytki lub matki. Nie musi to być promocja cenowa, możesz zamiast tego dodać w pakiecie np. masaż twarzy, czy też regulację i hennę.

W swojej ofercie możesz też każdy miesiąc lub tydzień ogłaszać innym tematem, np. miesiąc zdrowej cery, miesiąc odmładzania. Przyciągniesz przez to osoby zainteresowane danym tematem.

Więcej na temat możliwości aplikacji Gabi.net znajdziesz tutaj.