Zmiany w sposobie myślenia w zakresie dbania o klienta i nasz salon, to niesamowita szansa na rozwój i nowych klientów.

Jako ekspertom i specjalistą w swojej dziedzinie właścicielom i managerom salonów powinno zależeć przede wszystkim na ciągłym rozwoju, tylko w taki sposób można zapewnić klientom jakość usług, których oni oczekują i stabilną pozycję na rynku.

Ważna jest spójna strategia marketingowa, a także  systematyczne akcje promocyjne, które przyzwyczają Twoich klientów, do tego, że zawsze mogą liczyć na coś extra.  Jaką ofertę możesz zaproponować obecnym klientom, aby była ona najciekawsza na rynku, i w jaki sposób przyciągnąć nową klientelę, jakie formy promocji i akcji marketingowych zastosować? Poniżej prezentujemy parę sprawdzonych sposobów.

Bony upominkowe i rabatowe

Jedną ze sprawdzonych metod budowania lojalności klienta są bony rabatowe i upominkowe, dlatego warto je wprowadzić w swoim Salonie. Tego typu narzędzia  pozwalają na zacieśnianie więzi z klientem. Istotne jest także to, że upominek w formie zabiegu kosmetycznego to nie tyle idealny prezent dla osoby obdarowanej, to przede wszystkim produkt marketingowy o wielu możliwościach. Należy pamiętać, że osoby, które otrzymują bony w prezencie to zazwyczaj osoby rzadko korzystające z tego typu usług, więc zyskujemy zupełnie nowych klientów.

Karta stałego Klienta

Tego typu karta jest nagrodą i docenieniem naszych stałych i lojalnych klientów. Może uprawniać do rabatów na dane usługi czy produkty, może być też karta na której naliczają się punkty, które będzie można potem wykorzystać na dodatkowy bezpłatny zabieg. Właściciel karty może też jako pierwszy informowany o wyjątkowych ofertach w Twoim salonie.

Akcje promocyjne typu Last Minute czy Happy Hour

Zawsze w modzie i zawsze skuteczne.  Kiedy słyszymy o tego typu akcjach, automatycznie w naszych głowach pojawiają się skojarzenia: okazja, lepsza cena, marsz do salonu. Szukając pomysłów na generowanie sprzedaży warto wziąć pod uwagę możliwość skorzystania z tych już istniejących i silnych form pobudzania aktywności klientów. Dzięki takim akcjom przy znacznie mniejszym wysiłku i koszcie można uzyskać zamierzony efekt.

Nieodpłatne drobne usługi dodatkowe

Pod względem jakości usług jak i jakości samej obsługi klienta Twój salon musi być lepszy niż konkurencja po drugiej stronie ulicy! W przeciwnym wypadku stracisz klientów! Jest wiele salonów, które zajmują się jedynie pobieraniem pieniędzy za wykonaną usługę i nie zauważają potrzeby indywidualnego podejścia do każdego Klienta. Każdy chce się poczuć wyjątkowo, doceniony i dopieszczony, jeśli możesz spraw by Twój Klient poczuł, że naprawdę jest dla Ciebie ważny i nie chodzi tylko o zarabianie na nim. Możesz wykonać mu drobne dodatkowe usługi takie jak depilacja brwi, dodatkowa konsultacja, zabieg z henną, masaż twarzy itp. Jeśli potraktujesz swego Klienta po królewsku, nie jak kolejną bezimienną osobę z tłumu, to na pewno do Ciebie wróci.

Pamiętaj o efektywnej Komunikacji

Maksymalne ułatwienie dotarcia do Twojej oferty to pierwsza zasada dobrze prosperującego Salonu. W czasach gdy większość spraw można załatwić drogą internetową, dla właścicieli salonów beauty, standardem powinny być metody komunikacji dopasowane do faktycznych potrzeb klientów.  Powiadomienia SMS czy zapisy on-line to rozwiązania, które wprowadziło już wiele salonów – klientom ułatwiają życie, nam dodatkowo pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze. Celem powiadomień SMS, E-mail jest w szybki i skuteczny sposób informować klientów o wielu istotnych kwestiach, takich jak np. termin najbliższej wizyty w naszym gabinecie. Możemy też wysyłać wiadomości SMS o treściach informacyjnych czy marketingowych. Zaletą informacji przesyłanych bezpośrednio na telefon komórkowy czy maila jest duże prawdopodobieństwo ich odczytania oraz zachowanie płynności komunikacji.

Jeżeli już dbasz o to, by Klient mógł się z Tobą komunikować w wygodny dla niego i nowoczesny sposób poprzez Internet, spraw by ta forma kontaktu była spójna z Twoją komunikacją marketingową. Wprowadź do swojego salonu cykliczną wysyłkę mailingów reklamowych tzn. newsletterów. Pozwalają na wysyłanie naszym Klientom interesujących informacji nt. promocji, wydarzeń, nowości, mogą mieć formę informującą, reklamującą, ale również edukacyjną.

Natalia Waldowska

Specjalista ds. PR i Marketingu „gabi.net.pl w sieci”