Dłuższe dni, słoneczne poranki, lżejsze ubrania i mimowolny uśmiech na twarzy – wiecie, co to oznacza? Że ona właśnie nadeszła! Upragniona przez wszystkich i wyczekiwana od dłuższego czasu wiosna nie tylko przepędziła smutną aurę pogodową, ale również zagościła w naszych własnych głowach.

Naukowcy są zgodni co do stwierdzenia, że wiosenne słońce to same korzyści dla naszego zmęczonego po zimie organizmu. Witamina D uznawana jest przecież za naturalny eliksir życia, a wzrost jej poziomu w organizmie sprzyja poprawie naszego samopoczucia. Wygrzewając się w promieniach słonecznych, nabieramy energii do działania, wpadamy na genialne pomysły i myślimy: może to odpowiedni czas na zmianę?

Jeśli mowa o zmianach, to pora na Ciebie i Twój salon. Wchodząc do swojego gabinetu, myślisz: nuda? Boisz się diametralnych przemian, a w rezultacie reakcji na nie? Prowadzisz swój salon od kilkunastu lat w ten sam sposób i szukasz inspiracji? Chcesz odróżnić się od reszty i przyciągnąć nowych klientów? Oto kilka wskazówek, jak sprawić, by wiosna zagościła również w Twoim salonie:

  1. Odśwież wnętrze!

Nie musisz robić generalnego remontu trwającego w nieskończoność i wydawać dużo pieniędzy. Czasem wystarczy kilka małych sprytnych zabiegów, które sprawią, że wnętrze Twojego salonu zostanie odmienione. Dobrym pomysłem na odświeżenie pomieszczenia jest wprowadzenie do niego przyciągających uwagę dodatków. O tej porze roku polecamy przede wszystkim świeże kwiaty, które będą cieszyć zarówno oko, jak i nos. Mamy też propozycję dla osób, które chcą zainwestować nieco więcej, ale z myślą o przyszłości. Od jakiegoś czasu możemy dostać na rynku florystycznym tzw. wieczne róże – żywe kwiaty, które zachowują swój kolor i kształt nawet 2 lata! To świetne rozwiązanie dla takich miejsc jak salon kosmetyczny lub fryzjerski.

  1. Odśwież wizerunek!

Wiosna to też idealny czas na odświeżenie wizerunku Twojego salonu. Nawet najlepsze logo firmy może się znudzić i zestarzeć. Boisz się radykalnej zmiany, która odbije się na renomie Twojego salonu? Niekiedy wystarczy mały lifting logo, np. w postaci uproszczenia znaku graficznego, by sprawić, że Twoja firma będzie na nowo wywoływała ciekawość. Pamiętaj, że takie zabiegi świadczą również o Twojej marketingowej czujności i są oznaką ciągłego rozwoju marki, którą stworzyłeś. Nie zapomnij pochwalić się zmianami swoim stałym klientom – idealnym narzędziem do tego będą newslettery, z których możesz skorzystać w aplikacji Gabi.net.

  1. Odśwież ofertę!

Pamiętaj, że zmiany na wiosnę to nie tylko Twój pomysł. Również klienci Twojego salonu pragną przemiany i to zazwyczaj tej zewnętrznej. Czyż to nie cudowne? Właśnie w tej kwestii jesteś najlepszym ekspertem – nowa fryzura, nowy kolor na paznokciach, a może pozbycie się na zawsze owłosienia na nogach? Wyjdź naprzeciw potrzebom swoich klientów, stwórz idealną ofertę dla kobiet pragnących zmiany w swoim wyglądzie i zakomunikuj im to!


W tym celu możesz stworzyć kampanię SMS-ową lub mailową w aplikacji Gabi.net:

– ustaw bazę odbiorców Twoich wiadomości (Komunikacja -> Baza odbiorców -> Odbiorcy SMS/Odbiorcy newsletter)

– stwórz wiadomość, którą chcesz wysłać do swoich klientów (Komunikacja -> Wysyłki SMS -> Lista SMS -> Dodaj SMS: marketingowy), np.:

Zmień się z nami na wiosnę! Aż 10% rabatu na koloryzację z modelowaniem w salonie BeBeautiful przy zapisach do 15.04. Zapraszamy!”

LUB

– stwórz newsletter, który chcesz wysłać do swoich klientów (Komunikacja -> Wysyłki Newsletterów -> Lista Newsletterów -> Dodaj Newsletter), np.:

– następnie kliknij Zapisz -> później Wyślij


  1. Odśwież atmosferę!

Bardzo ważnym elementem podejmowania decyzji o zmianach w Twoim salonie jest również zespół pracowniczy. Nie zapominaj zapytać ich o zdanie – może mają inne pomysły lub słuszne uwagi. Wspólnymi siłami zawsze można zdziałać więcej i szybciej. Wiosna  wprowadza Cię w nowy kwartał Twojej pracy – warto więc zrobić małe podsumowanie poprzednich miesięcy (w aplikacji Gabi.net znajdziesz Statystyki pracowników) i sprawdzić, czy Twoi pracownicy zasługują już na wiosenną premię czy może raczej potrzebują słów motywacji.

Wprowadzając tych kilka drobnych zmian do swojego salonu, możesz liczyć zarówno na lepsze wyniki, jak i pewność, że podążasz w dobrym kierunku –  w stronę światła!