Rosnąca konkurencja sprawia, że firmy coraz częściej sięgają po usługi dodatkowe aby zyskać na atrakcyjności w oczach klienta. Często prześcigając się w pomysłach zapominają o bardzo ważnej rzeczy, mianowicie usługi dodatkowe powinny uzupełniać profil firmy a nie wprowadzać  chaos.

Na początek określmy co kryje się pod pojęciem usługi dodatkowe, najkrócej mówiąc są to usługi  nie powiązane z głównym profilem działania firmy. Mają na celu urozmaicenie oferty firmy.                          Usługą dodatkową może być kawa dla klienta, który czeka na zabieg czy możliwość zakupu świec zapachowych w salonie masażu.

Jeśli chcesz wprowadzić usługi dodatkowe na początek określ profil swojej działalności, a także dokładnie stwórz typ klienta do którego chcesz dotrzeć.

Warto rozejrzeć się wokół, przyjrzeć  sąsiedztwu salonu, sprawdzić  kto najczęściej korzysta z Twoich usług i na pewno słuchać klientów. To dzięki nim możesz trafić w dziesiątkę z usługami dodatkowymi. Sporządź krótką ankietę na temat swojego salonu i poproś klientów o podzielenie się  opinią. Informacje zebrane tą drogą pomogą w wyborze odpowiednich usług dodatkowych.

Wprowadzaj zmiany stopniowo. Zacznij od małych rzeczy, które nie wymagają zbytniego nakładu finansowego. Pamiętaj, że nie masz szans spełnić wszystkich oczekiwań, dlatego konsekwentnie trzymaj się profilu klienta wcześniej określonego. Oczywiście z biegiem czasu może okazać się iż trzeba będzie skorygować wybraną grupę docelową. Każda z usług dodatkowych powinna wpisywać się w charakter Twojej działalności, tak aby nie wprowadzać zamieszania a klient miał wrażenie spójności.

Usługi dodatkowe mogą nam również pomóc w zmianie profilu działalności np. gdy chcemy zrezygnować z kosmetyków konwencjonalnych i przejść na stosowanie naturalnych, organicznych produktów warto np. zacząć od wprowadzania książek, czasopism promujących ten styl pielęgnacji.  W ten sposób   sprawdzimy czy jest zainteresowanie wśród klientów i czy warto robić kolejne kroki.