Urodziny klientów to doskonały moment na promocję Twojego salonu. Przyciągnij ich do siebie poprzez przygotowanie spersonalizowanych życzeń czy indywidualnej oferty, idealnie dostosowanej do aktualnych potrzeb. Pamiętaj jednak, że taka okazja zdarza się tylko raz w roku! Nie przegap jej!

Czy w pełni wykorzystujesz marketingowo urodziny swoich klientów? Zapewne nie, gdyż wydaje Ci się, że takie działania są bardzo czasochłonne, a Ty przecież masz inne rzeczy na głowie. Spróbujemy Cię jednak przekonać, że wcale tak nie jest i że dobrze przemyślana „strategia urodzinowa” da Ci wspaniałe efekty sprzedażowe. Zatem oto kilka naszych wskazówek, jak oczarować klienta z okazji jego święta, równocześnie zostawiając miłe skojarzenie z Twoim salonem.

Życz klientowi sto lat!

Pamięć to najważniejszy i najmilszy gest z Twojej strony (zbieraj zatem daty urodzin swoich klientów!). Jednak w większości życzeń wysyłanych tego dnia do klienta kryje się banalny i komercyjny przekaz. Dlatego bardzo ważne jest, by Twoja wiadomość była jak najbardziej spersonalizowana i szczera. Użyj zwrotu bezpośredniego do klienta, zwracaj się poprzez jego własne imię.

Wyślij życzenia automatycznie za pomocą programu Gabi.net

Dla ułatwienia Ci codziennej pracy w aplikacji Gabi.net możesz ustawić automatyczną wysyłkę smsów urodzinowych. Jak to zrobić? Wejdź w zakładkę Komunikacja -> Szablony wiadomości. Na liście szablonów możesz stworzyć nowy szablon smsa urodzinowego (kliknij w Dodaj szablon). Natomiast w Ustawieniach pamiętaj o zaznaczeniu TAK w wierszu SMS urodzinowy i wybraniu odpowiedniego szablonu.

Jak wysłać smsa na urodziny klienta w aplikacji Gabi.net?

Smsy urodzinowe wysyłane są tylko do klientów, którzy wyrazili na nie zgodę!

Stop przesadnej komercji!

Staraj się, by oferta salonu w przypadku urodzin klienta była zawsze na drugim miejscu. Sam miły gest stanowi rzeczywistą wartość dla Twojej marki. Nie komercjalizuj za mocno życzeń urodzinowych. Miej na uwadze, że lojalny klient, o którym pamiętasz, wróci do Ciebie bez dodatkowych wabików, a przesadny przekaz promocyjny może go tylko zniechęcić.

Czy zawsze rabat na usługę jest dobrym pomysłem? Niekoniecznie. Zamiast zniżki cenowej zaoferuj klientowi prezent. W końcu są jego urodziny!

Pomysły na najlepszy prezent urodzinowy:

  • Darmowy zabieg do usługi w regularnej cenie: klient umawia się na manicure, a Ty w ramach prezentu urodzinowego oferujesz mu maskę na dłonie gratis. Dla Ciebie mały koszt, a dla klienta niezwykle duża wartość.
  • Wybór należy do klienta: w końcu to jego święto, więc prezent może wybrać sobie sam. Może z produktów z Twojej salonowej witryny?
  • Oryginalność przede wszystkim: wyróżnij się spośród konkurencji. Nie proponuj tego, co wszyscy. Staraj się być w swych działaniach unikalna i kojarzona tylko z jedną marką. Personalizowane kartki urodzinowe, specjalnie przygotowane mydło Twojej receptury, a może lakiery do paznokci z logo Twojego salonu?
  • Redukcja kosztów: w tym wszystkim nie zapominaj również o zysku dla salonu! Zaangażuj w akcję urodzinową młodszych stażem pracowników lub takich, co mają akurat dziurę w swoim grafiku.
  • Promocja nowych usług: nie oferuj na urodziny najpopularniejszych zabiegów. Wykorzystaj okazję na rozpowszechnienie nowych, mniej znanych jeszcze zabiegów.
  • Prezent specjalny: w urodziny nie musisz nagradzać wszystkich po równo. Specjalne podziękowania należą się przede wszystkim Twoim stałym i najwierniejszym klientom, którzy regularnie wydają spore sumy pieniędzy w Twoim salonie. Są najcenniejsi, więc warto poświęcić trochę czasu na przygotowanie dla nich ekstra prezentu.Prezent na urodziny klienta

Przemyśl, która strategia będzie dla Ciebie najlepsza – przynosząc satysfakcjonujące korzyści dla obu stron.

Hurra, mam dzisiaj urodziny!

Oprócz standardowych życzeń urodzinowych i specjalnej oferty dla klienta, możesz pójść o krok dalej. Pyszna babeczka czy kieliszek wina musującego? Czemu nie! To właśnie takie gesty sprawią, że klient poczuje się wyjątkowo potraktowany, a Twój salon wzbudzi w nim same dobre emocje.

Urodziny to bardzo dobry test dla Twojego salonu, jak traktujesz swoich klientów. Nie zapominaj więc o nich (to tylko jeden dzień w roku) i przygotuj się odpowiednio! Zapewniamy, że Twoje starania nie pójdą na marne. 🙂