Przedświąteczny czas to jeden z najbardziej pracowitych okresów w Twoim salonie. Mimo, że ręce masz pełne roboty, nie zapominaj o regularnej obecności na Facebooku. Okazuje się, że między 1 listopada a 31 grudnia aktywność użytkowników tego portalu wzrasta aż o 26%. To idealny moment, żeby wypromować swój salon w sieci, zdobyć nowych klientów i zyskać popularność dzięki oryginalnym pomysłom.

Posty na Faceboooku

Korzystanie z mediów społecznościowych w okolicach świąt Bożego Narodzenia znacząco wzrasta – ludzie w tym okresie chętniej dzielą się swoimi przeżyciami z innymi, częściej poszukują inspiracji świątecznych i bardziej angażują się w relacje towarzyskie. Duża aktywność użytkowników Facebooka to idealna okazja, by zachęcić nowych klientów do odwiedzenia profilu Twojego salonu.

Przejdźmy zatem do konkretów!

Przede wszystkim pamiętaj o tym, że większość działań na Facebooku możesz zaplanować z dużym wyprzedzeniem (Posty zaplanowane). Stwórz sobie dla ułatwienia mini plan marketingowy na nadchodzące tygodnie. Najpierw zastanów się, co chcesz zakomunikować swoim klientom, jakie akcje promocyjne szykujesz i w jaki sposób wyróżnisz się spośród konkurencji. Dzięki tak przygotowanemu planowi oszczędzisz dużo czasu na wymyślanie postów w czasie największego natłoku wizyt.

5 porad odnośnie promowania salonu na Facebooku

O czym jeszcze musisz pamiętać? Oto kilka rad, jak sprawić, by profil Twojego salonu przyciągał nowych klientów magią świąt:

  1. Określ cele marketingowe – w przypadku postów na Facebooku bardzo ważne jest, by wiedzieć, co chcemy osiągnąć poprzez dany komunikat. Jest kilka następujących możliwości:
    • zwiększenie zasięgu – więcej osób widzi Twój post, przez co możesz dotrzeć do osób spoza grona obserwujących profil salonu
    • wzrost zaangażowania/aktywności użytkowników – więcej reakcji na post: polubień, komentarzy i udostępnień
    • wzrost sprzedaży – w Twoim przypadku może to być więcej rezerwacji wizyt lub zwiększona sprzedaż bonów upominkowych
    • zebranie nowych kontaktów – budowanie nowej bazy klientów, np. poprzez wypełnienie formularza, zapis do newslettera lub wzięcie udziału w konkursie
  2. Zbadaj, co lubią Twoi odbiorcy – przeanalizuj wstawiane przez Ciebie posty i wybierz spośród nich te, które osiągały najlepsze wyniki pod względem zasięgu, ilości polubień, komentarzy czy udostępnień. Dzięki statystykom na Facebooku będziesz w stanie określić, jakie posty są najlepiej odbierane, w jakich porach dnia publikować treści oraz w jakiej formie (zdjęcia, film, duża ilość tekstu?). Zwróć również uwagę na posty z zeszłego roku dotyczące świąt – na ich podstawie będzie Ci łatwiej określić, co w tym roku przyniesie pożądany efekt.

    Widok statystyk postów na Facebooku

    Statystyki postów na Facebooku – tutaj możesz sprawdzać zasięg danego postu i aktywność osób odwiedzających profil Twojego salonu.

  3. Zainwestuj w reklamę na Facebooku – zastanów się, które spośród postów chcesz wypromować na większą skalę (Zasięg płatny). Oczywiście, rodzaj reklamy uzależniony jest od zakładanych celów. W Menadżerze reklam pierwszym elementem, który wybierasz, jest właśnie cel. Następnie określasz grupę odbiorców oraz umiejscowienie reklamy. Na końcu musisz zdecydować o czasie kampanii oraz budżecie, który chcesz przeznaczyć na nią.
  4. Wprowadź święta na swój profil – nadaj swojemu profilowi na Facebooku świąteczny charakter. Jak to zrobić? Mamy kilka pomysłów:
    • wykorzystanie nakładek na zdjęcie profilowe salonu – to najprostszy sposób!
    • dodanie grafiki w tle ze świątecznym akcentem
    • zmiana zdjęcia profilowego na logo salonu ze świątecznymi elementami; oto nasze logo w świątecznej odsłonie:
      Logo gabi.netu w świątecznej odsłonie
  5. Nie zapominaj o postach last minute – mimo, że warto zaplanować sobie kilka postów z góry, to nie rezygnuj również z treści spontanicznych. Zwolnił Ci się nagle jakiś termin, pojawił się nowy trend w makijażu, chcesz zrobić jednodniową wyprzedaż kosmetyków? Daj znać swoim klientom na Facebooku – to najszybszy i najprostszy sposób na dotarcie do grupy docelowej.

a

Pomysły na świąteczne posty na Facebooku

Jesteś właśnie w trakcie tworzenia planu marketingowego dla Twojego Facebooka i zastanawiasz się, jakie posty będą atrakcyjne dla odbiorców? Mamy zatem kilka ciekawych propozycji!

Oto nasze pomysły:

  1. Czas przed świętami wiąże się z odliczaniem do 24 grudnia. Stwórz zatem własny oryginalny pomysł na kalendarz adwentowy – wraz z kolejnymi otwieranymi okienkami publikuj treści w cyklach. Mogą to być między innymi: porady dotyczące pielęgnacji ciała, włosów lub paznokci, zestawienie ulubionych kosmetyków używanych w Twoim salonie czy pomysły na świąteczny makijaż lub sylwestrową fryzurę. W ostatnim dniu możesz zaserwować swoim klientom niespodziankę w postaci pytania konkursowego dotyczącego opublikowanych treści. Dla zwycięzcy przygotuj oczywiście nagrodę (może darmowy zabieg, zniżka lub upominek)!
  2. Przygotuj sobie wcześniej galerię zdjęć, które możesz opublikować na profilu salonu w okresie przedświątecznym. Później możesz nie mieć na to czasu. Kilka pomysłów na zdjęcia generujące dużą ilość reakcji:
    • zdjęcia przed i po – przyciągają uwagę wśród obserwatorów (pamiętaj o zgodzie klientów na publikację!)
    • salon w świątecznej scenerii – takie zdjęcia są estetyczne i zachęcające do odwiedzin
    • obraz Twojej salonowej załogi – np. podczas dekorowania salonu lub w przebraniach MikołajaEkipa salonu w świątecznym nastroju
  3. Przed świętami brakuje terminów? Idź na rękę swoim klientom i wydłuż godziny pracy Twojego salonu, np. o godzinę. Koniecznie poinformuj o tym w osobnym poście na Facebooku. Zaznacz, że to wyjątkowa sytuacja, a decyzja o tym powstała w trosce o zadowolenie wszystkich klientów.
  4.  Masz jeszcze kilka wolnych terminów last minute? Ktoś nie potwierdził wizyty lub nieoczekiwanie zwolnił się jakiś termin? Nie zwlekaj i daj znać swoim klientom o niepowtarzalnej okazji do zapisu na wizytę w ostatniej chwili. Gwarantujemy, że wszyscy spóźnialscy będą Ci niezwykle wdzięczni za tą informację.
  5. Przedstaw swoją listę pomysłów na prezent, oczywiście bazując na ofercie Twojego salonu. Pamiętaj, że duża część osób robi zakupy świąteczne dopiero w grudniu, szukając inspiracji w sieci. Możesz zatem stworzyć świąteczne zestawy kosmetyków w atrakcyjnych cenach lub zaproponować specjalne bony upominkowe na wybrane zabiegi (tutaj instrukcja, jak stworzyć takie bony w aplikacji Gabi.net).

    Bon upominkowy do salonu

    Przykładowy bon upominkowy wygenerowany w aplikacji Gabi.net.

  6. Święta to czas okazywania sobie wzajemnie ciepła i miłości. W codziennym zabieganiu nie zapominaj o tym, co najważniejsze. Zachęć zatem swoich klientów do pomagania i przekazywania innym dobroci. Śledź organizowane przed świętami akcje charytatywne i udostępniaj informacje o nich na tablicy salonu. W szczególności polecaj wiarygodne i sprawdzone przez Ciebie fundacje, działające lokalnie. Pamiętaj, że dobro powraca! 🙂

I na koniec oczywiście nie zapomnij o poście z życzeniami świątecznymi!