Planowanie, stworzenie i uzupełnienie treścią strony internetowej nie stanowi już dla Ciebie problemu. Teraz czas sprawić, aby Twoja witryna realizowała swoją misję: zdobywała klientów! Podpowiemy Ci, jak to zrobić przy pomocy narzędzi wyszukiwarki Google.

Promocja strony Twojego salonu w Internecie

Rozmowa z Kariną Modrow, Sales Manager w Media4U

 

1. Co zrobić, żeby klienci dowiedzieli się o istnieniu mojej strony internetowej?

Popularyzacja strony powinna odbywać się wielotorowo: zarówno przez tradycyjne kanały, czyli informacja ustna/ pisemna, jak i promocja w Internecie. Dobrą praktyką jest umieszczenie adresu strony na wizytówkach i innych materiałach, które posiada Twój salon. Dodatkowo informuj klientów o jej powstaniu i zapraszaj do odwiedzenia.
Równie istotna jest promocja w sieci, np. za pośrednictwem narzędzi wyszukiwarki Google.

2. Czym są te narzędzia i jak powinienem ich używać?

Podstawowy sposób reklamy w sieci to kampania AdWords, czyli popularne linki sponsorowane. Ich działanie polega na wyborze haseł kluczowych ściśle związanych z działalnością i – w ramach przeznaczonego budżetu – wyświetlanie strony przez Google na 11-tu miejscach wyników wyszukiwania. Przykład: po wpisaniu hasła „salon kosmetyczny Radom” Twoja strona z założoną kampanią AdWords wyświetli się użytkownikowi u góry, z oznaczeniem „Reklama”. Jest to najszybszy sposób na wypromowanie strony w Internecie.

3. Skąd klient ma wiedzieć, jakie powinien wpisać słowo kluczowe, żeby mnie odnaleźć?

Do linków sponsorowanych wybiera się proste wyrażenia kojarzące się z działalnością, np. spa Gdańsk, kosmetyczka Łódź. W przypadku salonów kosmetycznych dodanie lokalizacji jest istotne, gdyż klient szuka zazwyczaj gabinetu blisko swojego miejsca pobytu.

4. Czy w naszej branży taka forma reklamy jest popularna?

Codziennie do Google trafia kilkaset zapytań o usługi związane z branżą beauty. Po takich hasłach, jak „depilacja laserowa Warszawa” czy bardziej ogólnych, jak „fryzjer Gdańsk” pojawia się wiele stron, w tym te z kampaniami w linkach sponsorowanych. Konkurencja nie śpi, więc warto za nią nadążyć.

5. Jak długo muszę czekać na efekty? Ile kosztuje taka forma reklamy?

W przypadku AdWords efekt jest natychmiastowy. Wprowadzamy ustawienia do kampanii, zapisujemy i już klient może odnaleźć stronę w Google.
Wyświetlanie strony w linkach sponsorowanych jest bezpłatne. Koszty ponosimy dopiero po kliknięciu użytkownika w link prowadzący do naszej strony z miejsc oznaczonych hasłem „Reklama”. Ogólnie wydatek jest uzależniony od budżetu, jaki przeznaczymy na reklamę, ale także od ceny na hasło sugerowanej przez Google oraz jakości samej strony. Im lepiej prowadzona kampania (czyli optymalizowana), tym niższe stawki za kliknięcie. Tutaj warto skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy, która specjalizuje się w reklamach za pomocą narzędzi Google.

6. Co, jeśli klient mieszka w okolicy dużego miasta, a ja działam np. w Warszawie? Czy również będzie mógł zobaczyć moją reklamę?

Oczywiście. AdWords daje możliwość wyświetlania reklamy na terenie konkretnego miasta, ale również w wybranej odległości od niego, np. Warszawa + 30 km.

7. Co oznacza termin „pozycjonowanie”? Czy jest tym samym, co AdWords?

Pozycjonowanie to inaczej wyświetlanie strony w wynikach organicznych, czyli tych, które Google wyświetla pod linkami sponsorowanymi. Te linki nie są oznaczone hasłem reklama.

8. Na czym polega ta forma reklamy?

Tutaj również wybieramy słowa kluczowe. Po ich wpisaniu w wyszukiwarkę Google nasza strona ma wyświetlać się pod linkami sponsorowanymi. Tutaj na efekt trzeba czekać dłużej, jednak firmy pozycjonerskie rozliczają klientów za efekt, czyli utrzymanie się strony po danym haśle min. przez miesiąc na pozycjach 1-10. W tym przypadku również ważne jest, aby sama witryna zawierała unikalne, autorskie teksty, w których przeplatają się słowa kluczowe istotne dla danego salonu.

9. Która forma reklama będzie bardziej korzystna?

Najlepiej połączyć obie formy. Wtedy podwajamy szansę zdobycia klienta, a nasza strona stanie się bardziej wartościowa dla wyszukiwarki Google.

10. Jak mogę sprawdzić, czy reklama przynosi efekty?

Podstawową wykładnią skuteczności będzie liczba zapisów na wizyty oraz kontaktów telefonicznych z salonem. Warto prowadzić takie statystyki. Można również pytać nowych klientów, skąd dowiedzieli się o gabinecie. Co do ilości odwiedzin strony, najlepszym narzędziem będzie Google Analytics. Jest to narzędzie pozwalające zebrać dane nie tylko o wejściach na stronach, ale również o ich długości czy samym użytkowniku, który dokonuje akcji na witrynie. Więcej informacji dotyczących Google Analytics można znaleźć na blogu Media4U:

http://blog.media4u.pl/analizuj-optymalizuj-zarabiaj-analizuj-rzecz-o-google-analytics/

oraz na stronie pomocy Google:

https://support.google.com/analytics/?hl=pl#topic=3544906 .

 

Jesteś zainteresowany ofertą? Masz pytania? Napisz do autora:

karina

 

 

 

 

Karina Modrow
Sales Manager
dok@gabi.net.pl
www.media4u.pl