Planujesz stworzenie strony internetowej swojego salonu. Wiesz, jak będzie się nazywała, zdecydowałeś, czy tworzysz ją sam bądź przy wsparciu profesjonalistów.
W drugiej części naszego cyklu podpowiadamy, co zamieścić na stronie, aby była atrakcyjna dla Twoich klientów i jak najlepiej promowała salon.

Jakie treści powinieneś zamieścić na swojej stronie internetowej?

Rozmowa z Dorotą Maros, Marketing Manager w Media4U
oraz Martą Sibilską, Content Marketing Manager w Media4U

 

1. Co powinienem przygotować do zamieszczenia na stronie?

Strona internetowa to połączenie tekstu i obrazu. Dlatego należy przygotować i przemyśleć następujące kwestie:
– co chcę powiedzieć/ komunikować moim klientom?
– jakie zakładki umieszczę na górnej belce? (np. o nas, zabiegi, cennik, kontakt)
– jakie treści zamieszczę w poszczególnych sekcjach?
– czy warto podzielić ofertę na cennik i zabiegi?
– jak właściwie pisać teksty na www?
– jakie zdjęcia powinnam zamieścić?

2. Chcę przekonać klienta do umówienia się na wizytę. Jak to zrobić poprzez stronę?

Strona ma przede wszystkim skłonić do wykonania telefonu, aby umówić się na wizytę czy zasięgnąć informacji. Z racji branży, w jakiej działa biznes, Twoja www musi być estetyczna i czytelna. W oczy musi rzucać się oferta oraz kontakt. Profesjonaliści w zakresie tworzenia stron udzielą w tym temacie wskazówek, jednak najważniejsze, aby wyglądała tak, że sam chętnie na nią wejdziesz.

3. Nie mogę zdecydować, jakie informacje umieścić w górnej belce. Czy istnieją wytyczne co do treści, jakie tam zamieścić?

Podstawowe podstrony, do których ma kierować menu u góry www salonów branży beauty, to sekcja „o nas” (lub „o salonie), „zabiegi”, „cennik” (lub „oferta”)
i „kontakt”. W pierwszej z nich warto umieścić krótką informację o tym, kiedy powstał gabinet, w czym się specjalizuje oraz przedstawić siebie i personel (opisy warto opatrzeć fotografiami). Dzięki temu klient będzie mógł oswoić się z osobami, w których ręce powierzy swoje ciało. Jeśli posiadasz nagrody lub certyfikaty, pochwal się nimi na tej podstronie.
Przygotuj spis wszystkich zabiegów i usług, jakie wykonujesz, oraz krótkie i zrozumiałe opisy. Umieść je wraz z cenami w zakładce „oferta” lub dwóch oddzielnych: „zabiegi” i „cennik” (o tym podziale i ofercie przeczytasz dalej).
Niezwykle istotne jest, aby kontakt był widoczny i łatwy w odnalezieniu. Na podstronie umieść dane teleadresowe salonu, formularz kontaktowy do zapytań e-mail oraz mapkę z oznaczoną lokalizacją. Numer telefonu umieść również na stronie głównej, np. w prawym górnym rogu.

4. Jak przedstawić ofertę? Czy powinno się dzielić ją na opis zabiegów i cennik?

Sprawdzenie i porównanie oferty to główne powody, dla którego klienci odwiedzają strony internetowe salonów i gabinetów. W związku z tym powinna ona być czytelna, ale przede wszystkim bardzo dobrze widoczna. Można to zrobić dwojako. Pierwszy sposób to umieszczenie oferty w górnym menu (oczywiście pod hasłem „oferta”) oraz przekierowania w widocznym miejscu na stronie głównej, np. jako link: Sprawdź naszą ofertę. W tym przypadku po kliknięciu powinien ukazać się spis zabiegów i usług opatrzonych cenami, ewentualnie z krótkim opisem dodatkowym – pod nazwą zabiegu, mniejszą czcionką.
Inny sposób to rozdzielenie oferty salonu na podstronę „zabiegi” i „cennik”. Dzięki temu możemy nieco więcej miejsca poświęcić na opis poszczególnych usług, co z punktu widzenia klienta jest mile widziane. Dzięki temu będzie mógł wstępnie ocenić, czy oferta salonu odpowiada jego potrzebom. Obie podstrony należy również umieścić w górnej belce strony.

5. A co z innymi tekstami? Na co powinienem zwrócić uwagę, pisząc je?

Zawartość tekstowa strony ma niebagatelne znaczenie przy jej pozycjonowaniu (czyli miejscu wyświetlania) w wyszukiwarce Google. Tzw. SEO bazuje na wyrażeniach kluczowych, po wpisaniu których strona ma wyświetlić się użytkownikom. Planując teksty należy pamiętać aby były one unikalne, autorskie i zawierały słowa kluczowe, średnio 3 zwroty na podstronę. Warto również zastanowić się nad zleceniem wypełnienia strony tekstem profesjonalnemu copywriterowi. Jest to usługa stosunkowa niedroga. Dzięki temu możesz być pewien, że strona nie zostanie odrzucona przez roboty Google i będzie przy tym atrakcyjna dla odwiedzających.

6. Jakie zdjęcia powinienem zamieścić na stronie? Na co zwrócić uwagę?

Galeria zdjęć to kolejna podstrona, którą warto umieścić w menu strony internetowej. Powinna prezentować salon z jak najlepszej strony. Dlatego ważne jest, aby dobrać odpowiedni wystrój, oświetlenie. Błędem jest np. zamieszczenie zdjęcia z widokiem suszących się ręczników. Dobrze poprosić o pomoc kogoś, kto zna podstawy fotografii i „podrasuje” odpowiednio zdjęcia. Tak, aby zachęcały do odwiedzin i pozwoliły wyobrazić sobie atmosferę relaksu i odprężenia. Galeria będzie wizualną wizytówką Twojego salonu, więc warto zainwestować nieco czasu i środków w jej stworzenie.

7. Czy strona pomoże mojemu salonowi stać się bardziej rozpoznawalnym wśród klientów?

Zdecydowanie tak. Z resztą działanie wizerunkowe to jedno z zadań witryn internetowych. Dobrze dobrane treści oraz ciekawe zdjęcia sprawią, że salon wyróżni się na tle konkurencji. Samo posiadanie strony oraz reklamowanie jej w sieci to sygnał, że dany gabinet walczy o klienta i jego uwagę. To również znak, że szanujesz czas swoich klientów, maksymalnie ułatwiając im dotarcie do salonu i kontakt z nim.

Dziękujemy,
www.gabi.net.pl

 

Jesteś zainteresowany ofertą? Masz pytania? Napisz do autorek:

dok@gabi.net.pl

Dorota Maros

Dorota Maros

Marketing Manager
Media4U
www.media4u.pl

 

Marta Sibilska

Marta Sibilska

Content Marketing Manager
Media4U
www.media4u.pl