Strona internetowa to obecnie podstawowy i jeden z najważniejszych narzędzi promowania biznesu. Wyjątku nie stanowi tutaj branża beauty. Większość salonów używa witryny do prezentacji oferty oraz wnętrza gabinetu.
W związku z tym proponujemy Wam cykl wywiadów ze specjalistami promocji i marketingu z agencji interaktywnej Media4U. Doradzą, jak zaplanować, stworzyć i promować własną stronę internetową.


Dziś pierwsza część:

Zaplanuj stworzenie własnej strony internetowej

Rozmowa z Agnieszką Goławską, Project Manager w Media4U

 

  1. Jakie techniczne kroki muszę podjąć, aby założyć własną stronę internetową?

Pierwsza kwestia to zadecydowanie, jaki ma być cel istnienia strony www – ma mieć charakter czysto informacyjny, zachęcać do zakupu kosmetyków czy też ma mieć formę tzw. landing page (jednozakładkowa strona zachęcająca np. do skorzystania z promocji czy zakupu produktu). Kolejnym krokiem jest kontakt z firmą, która specjalizuje się w tworzeniu stron www. Pomoże nam ona doprecyzować wymagania oraz zaproponuje rozwiązania dopasowane do naszych potrzeb.

  1. Czy zlecenie stworzenia strony specjalistom to jedyne wyjście? a może mogę zrobić to we własnym zakresie?

Istnieje wiele mechanizmów dzięki, którym możemy sami stworzyć stronę www, jeśli jednak poważnie myślimy o swoim biznesie, to kontakt z firmą, która profesjonalnie zajmuje się tego typu rozwiązaniami, nie tylko ułatwi nam dobry i szybki start, ale również zaprocentuje w przyszłości.

  1. Wybrałem już firmę, która stworzy moją stronę. Wiem też, czego po niej oczekuję. Co dalej?

Zacznijmy od serwera. Jest to „miejsce”, w którym przechowywane będą pliki z zawartością Twojej strony. Z nim wiąże się usługa hostingu, czyli udostępnienia takiej przestrzeni. Jeśli strona będzie zawierać skomplikowane mechanizmy i rozwiązania, wybór nieodpowiedniego serwera spowoduje wolne ładowanie się strony, a co za tym idzie, zniechęcenie użytkowników i opuszczenie witryny. Jednak w przypadku stron, które nie należą do zbyt rozbudowanych, nie jest potrzebny dedykowany hosting.

Jeśli zaś chodzi o domenę – wybór nazwy, pod jaką nasza strona/sklep będzie figurowała w sieci, jest równie istotne. „Adres” strony powinien nawiązywać do nazwy firmy bądź branży, tak by internauta wchodząc na stronę wiedział czemu jest poświęcona i by łatwo mógł ją zapamiętać.

  1. Czy sam mogę umieszczać treści na mojej stronie?

Wszystko zależy od tego, czy strona posiada CMS (ang. Content Management System), czyli system do zarządzania treścią strony. Dzięki takiemu systemowi dodawanie treści na stronę jest bardzo łatwe. Jeśli takiego systemu nie ma, każdorazowo będziemy musieli kontaktować się z firmą, która stworzyła stronę/sklep, by aktualizowała zawartość witryny.

  1. Czy istnieją jakieś wytyczne co do kolorystyki strony salonu działającego w branży beauty?

Dużo zależy od identyfikacji wizualnej salonu Klienta. Jeśli takowej nie ma, firma tworząca stronę www na pewno zaproponuje jakieś rozwiązania. Dobrą praktyką jest zgranie kolorystyki z barwami widocznymi w logo gabinetu. Warto również zwrócić uwagę na grupę docelową, do jakiej kierowana będzie strona. Są to kobiety, czy też przedstawiciele obojga płci? Do tego kryterium powinieneś dopasować paletę używanych kolorów. Jeśli chcesz, aby Twój salon postrzegany był jako nowoczesny i podążający za trendami, możesz zdecydować się na żywe, wyraźne barwy. Gdy chcesz, aby strona wprawiała w nastrój odprężenia i relaksu, postaw na kolory ziemi.

  1. O czymś jeszcze należy pamiętać, planując swoją stronę?

Z uwagi na powszechność urządzeń mobilnych ważną kwestią jest, by strona dostosowywała się do rozdzielczości ekranu, na jakim jest wyświetlana, czyli była responsywna, wykonana w technologii RWD (Responsive Web Design). Oznacza to, że witryna będzie wyświetlać się prawidłowo zarówno na laptopach, jak i urządzeniach mobilnych, czyli tabletach i smartfonach. Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, więc warto zadbać o ich wygodę i porzeby.

Drugą sprawą, również niezmiernie istotną, jest przemyślenie tego, co chcemy przekazywać Internautom, którzy będą wchodzić na naszą stronę. Jeśli nie chcemy zbyt często aktualizować treści dostępnych na stronie, nie warto jest wyposażać swojej strony w aktualności, które będziemy aktualizować raz na rok – takie aktualności skutecznie zniechęcą naszych klientów. Warto również pomyśleć o promocji swojej strony – czy to poprzez media społecznościowe czy reklamę online. Dzięki temu nie tylko zachęcimy klientów do częstych odwiedzin strony, ale zbudujemy świadomość naszej marki.

Dziękujemy,

www.gabi.net.pl

 

Jesteś zainteresowany ofertą? Masz pytania? Napisz do autora:

agnieszka-w-kolu-poprawiona

Agnieszka Goławska
Project Manager Media4U
dok@gabi.net.pl
www.media4u.pl