Wakacje to nie tylko czas urlopów, ale również popularny wśród par okres ślubny. Planowanie tego wydarzenia trwa miesiącami. Oprócz rezerwacji sali, zaproszenia gości, zamówienia kwiatów czy zakupu strojów Państwo Młodzi zatroszczą się również o własny wygląd. Dla Ciebie oznacza to jedno – idealną okazję do przyciągnięcia klientów do Twojego salonu. Jak przygotować się odpowiednio do tych miesięcy, by nie przyprawiły Cię o biały zawrót głowy? Jak uatrakcyjnić ofertę salonu, by przyszli małżonkowie wybrali właśnie Ciebie?

Ślubny harmonogram kosmetologiczny

Harmonogram kosmetologiczny to plan obejmujący dany okres czasu (najczęściej od 12 do 3 miesięcy) przed ślubem, który zawiera „scenariusz” zabiegów kosmetycznych dobranych do potrzeb pary młodej. Stworzenie takiego kalendarza polega na dokładnym poznaniu oczekiwań narzeczonych, ich możliwości finansowych i ograniczeń czasowych. Bardzo ważne jest również dobranie usług pod indywidualne cechy pary młodej – ich typ skóry, uczulenia i preferencje kosmetyczne.

W pierwszym etapie kalendarza kosmetycznego para młodych częściej zdecyduje się na inwazyjne zabiegi na cerę – m.in. mikrodermabrazję, mezoterapię igłową czy metody laserowe. Na 6 miesięcy przed uroczystością popularne stają się zabiegi głęboko złuszczające skórę twarzy. Później Państwo Młodzi zazwyczaj wybiorą delikatniejsze zabiegi nawilżająco-odżywcze, by nadać swojej cerze blasku. Na 2 miesiące przed uroczystością przyszła panna młoda prawdopodobnie umówi się na próbny makijaż, manicure oraz fryzurę, by odpowiednio dopasować je do swojej sukienki oraz akcesoriów. Ostatni etap przygotowań (kilka dni wcześniej) to zabiegi odprężająco-upiększające: masaże, maski odżywcze, zabiegi rozświetlające na twarz, henna brwi, depilacja.

Malowanie panny młodej do śłubu

Ślubny plan w Twoim salonie

Jakie działania leżą po Twojej stronie?

  • Zaoferuj przyszłym pannom młodym serię porad w kwestiach zabiegów niezbędnych przed ślubem oraz możliwość przygotowania dla nich harmonogramu ślubnego. Zaproponuj również dodatkowy rabat za wykonanie wszystkich zaplanowanych w kalendarzu usług w Twoim salonie.
  • Nawiąż współpracę z konsultantami ślubnymi, którzy świadczą kompleksową pomoc we wszelkich kwestiach związanych z przygotowaniami do ślubu. To oni sami często umawiają pary młode na wizyty lub polecają konkretne salony kosmetyczne czy fryzjerskie.
  • Przygotuj w salonie ofertę na tzw. pakiety ślubne, zawierające zabiegi niezbędne w ostatnim tygodniu kalendarza ślubnego – makijaż próbny, makijaż ślubny, manicure hybrydowy, henna oraz regulacja brwi i rzęs. Cena takiego pakietu musi być atrakcyjniejsza w porównaniu do sumy cen pojedynczych usług składających się na niego. Zachęcona ofertą Twojego salonu panna młoda wykona szereg zabiegów w jednym miejscu.
  • Zachęć do skorzystania z Twoich usług Pana Młodego, dla którego nie zawsze zabiegi kosmetyczne będą kojarzyły się z męskością 🙂 Najlepiej zacznij od jego partnerki – przeprowadź wywiad na temat preferencji oraz stylu życia narzeczonego. Po rozeznaniu się w sytuacji przygotuj indywidualny plan zabiegowy dostosowany do potrzeb mężczyzny. Ideałem będzie zwięzły i nastawiony na konkretne cele harmonogram zawierający zabiegi krótkie i bezbolesne, ale o widocznym efekcie.
  • Bądź na bieżąco – pamiętaj, że teraz młodzi ludzie większość informacji zdobywają w Internecie. Również tam prawdopodobnie będą szukać inspiracji w kwestiach ślubnych. Ważne jest, by Twoja specjalna oferta ślubna była widoczna na stronie salonu oraz Facebooku. Warto również śledzić obecne trendy ślubne w branży beauty – Państwo Młodzi chętniej skorzystają z zabiegów polecanych na portalach ślubnych, wpisujących się w trwającą modę.
Plecy panny młodej trzymającej w ręku kwiaty do ślubu

To tylko kilka pomysłów na wypromowanie swojego salonu w okresie ślubnej gorączki. Od Ciebie zależy, jaki kierunek obierzesz i co będzie Twoim priorytetowym celem. Pamiętaj tylko o wcześniejszym zaplanowaniu wszystkiego – aplikacja Gabi.net pomoże Ci w tym!

Więcej przydatnych informacji znajdziesz tutaj: