Jak urządzić salon fryzjerski, gabinet kosmetyczny, SPA? Jak sprawić, aby salon Twoich marzeń podobał się również Twoim klientom, a przytulnym wyglądem witał nowych gości już od progu? Czy istotny jest jedynie wystrój salonu czy może istnieją jeszcze inne elementy, na które klienci zwracają uwagę?

Liczy się wnętrze

Oczami wyobraźni każdy właściciel wie jak powinien wyglądać jego wymarzony salon, na długo przed tym, zanim go otworzy. Życie jest jednak pełne niespodzianek i czasami idealną wizję trzeba skonfrontować z rzeczywistością i warunkami zastanymi – mniejszą powierzchnią, gorszym oświetleniem czy niezbyt przyjaznym rozkładem pomieszczeń. Projektując salon warto pamiętać nie tylko o kwestiach estetycznych, ale przede wszystkim o kwestiach użytkowych i praktycznych. Salon musi być miejscem przyjaznym dla klientów, ale również miejscem, w którym z łatwością wykonujesz swoją pracę – wszystko jest pod ręką, układ półek znasz jak własną kieszeń, a do aneksu trafisz z zamkniętymi oczami. Poza wystrojem, który jest sprawą indywidualną, każdy salon powinien być podzielony na strefy – poczekalnie z recepcją, strefę stanowisk do zabiegów, strefę z produktami, a także, potrzebne wszystkim klientom, toalety. I choć wystrój to kwestia indywidualna, to warto pamiętać, że czasami mniej znaczy lepiej, a gust jest jak zdanie – każdy ma swoje. Dlatego salon, w którym klienci będą chcieli się odprężyć i zrelaksować, powinien być przykładem zachowanego kompromisu – przytulny, ale nie kiczowaty, czysty i świeży, ale nie sterylny.

blog_bony_2

Jak Cię widzą tak Cię piszą

Pamiętaj, że do ogólnej oceny Twojego salonu liczy się nie tylko wrażenie estetyczne, jakie wywołuje Twój salon, ale również wszelkie materiały promocyjne, które wręczasz swoim klientom. Zarówno te, które rozdajesz w gabinecie, jak i te, które są dostępne on-line – kiedy klient wyjdzie z salonu to właśnie do nich będzie miał dostęp i to one powinny przywoływać na myśl jak najlepsze skojarzenia. Materiały promocyjne warto podzielić na dwie grupy – drukowane, najczęściej rozdawane w salonie jak bony, zaproszenia i karnety, a także materiały on-line – strona internetowa, newslettery, a także SMS-y. Im bardziej spójna (również z wyglądem salonu) komunikacja wizualna, tym lepiej dla salonu, ponieważ łatwiej zapadnie w pamięć klientów.

Marka, aby mogła być zapamiętana, powinna wzbudzać emocje i nieść interesującą treść. Komunikacja firmy musi zawierać bardzo jasne wezwanie do działania – właśnie taki efekt gwarantują dobrze zaprojektowane materiały graficzne. Dzięki nim budujemy wizerunek, wzmacniamy świadomość marki i podnosimy jej sprzedaż. W projektowaniu materiałów wizerunkowych i promocyjnych, bardzo ważna jest spójność, cel oraz prostota. Kreacja graficzna powinna jasno określać branżę, klimat i target. Istotne jest też dbanie o ciągły rozwój projektowanych grafik pod względem jakościowym.”  – tłumaczą Ada Strzycka i Dorota Tadeusiak, graficzki  z wieloletnim doświadczeniem w projektach dla branży beauty, które na co dzień pracują w jednej z Łódzkich agencji e-commerce.

blog_bony.2jpg

W odpowiedzi na Wasze wskazówki i porady jak rozwijać aplikację, przygotowaliśmy dla Was nowe wzory zaproszeń i bonów, które już teraz dostępne są w gabi.net. Szablony zostały przygotowane przez naszych grafików z uwzględnieniem najnowszych trendów i łączą w sobie minimalizm z delikatnością, uniwersalne dla wszystkich salonów. Mamy nadzieję, że Wasi klienci będą zachwyceni : )