Stali klienci to wielki potencjał każdego biznesu. Nie można jednak zapominać
o stałym pozyskiwaniu nowych. Szybką i prostą drogą dotarcia do nich jest promocja w Internecie.

Jeśli posiadasz stronę internetową swojego salonu lub chociaż rozważasz jej założenie, to znaczy, że zmierzasz w dobrym kierunku. Dzięki witrynie zaprezentujesz gabinet i przedstawisz ofertę zabiegów szerszej publiczności. Jednak sama strona to nie wszystko. Aby spełniała swoją rolę jako źródło pozyskiwania klientów, musi zostać odpowiednio wypromowana.

Obecnie jednym z najpowszechniejszych sposobów reklamowania w sieci jest prowadzenie kampanii AdWords. Popularne linki sponsorowane pozwalają na obecność strony na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania w Google (miejsca oznaczone symbolem „Reklama”).
Potencjalny klient dociera do witryny poprzez wpisanie w wyszukiwarkę odpowiedniego hasła, np.: „salon kosmetyczny Łódź”. W ten sposób może wybrać usługodawcę, który spełnia jego oczekiwania.

Dla przykładu: miesięcznie hasła „salon kosmetyczny Łódź” poszukuje średnio 390 użytkowników[1]. Ponieważ nie jest to wyszukiwanie zawężone poprzez nazwę salonu czy dzielnicę (np.: „salon kosmetyczny Łódź Widzew”) można wnioskować, że są to potencjalni nowi klienci Twojego salonu. Być może chcą porównać oferowane usługi bądź zmienić dotychczas odwiedzany gabinet. Zadbaj, aby choć część z nich trafiła do Ciebie!

Innym przykładem jest poszukiwanie konkretnych usług. Hasło „depilacja laserowa Zielona Góra” jest poszukiwane średnio 260 razy w miesiącu. Tutaj warto zwrócić uwagę na podkreślenie specyfiki czy wyjątkowości Twojej oferty, np. za pośrednictwem opisów reklam, aby przekonać konsumenta do odwiedzenia Twojej witryny.

Prowadzenie kampanii AdWords możesz rozpocząć sam lub zlecić to profesjonalnej firmie. W obu przypadkach budżet należy dopasować do lokalizacji, na jakiej wyświetlane będą reklamy oraz jaki zakres lub sekcję usług chciałbyś promować.
Właściwy dobór słów kluczowych pomoże nie tylko właściwie rozdysponować budżet, ale trafić do wybranej grupy docelowej. To najlepszy sposób, aby zainteresowanych odwiedzających zamienić w realnych klientów.

Jedna z klientka gabi.net.pl tak mówi o kampanii, która prowadzona jest dla jej strony:
„Korzystam z kampanii AdWords i jestem z zadowolona z jej działania. Dzięki niej udaje się pozyskać klientów za pomocą Internetu.” Agnieszka Wyskok właścicielka gabinetu La Medica Day Spa w Częstochowie

Niestety, pokutuje przekonanie, że skoro klienci byli, to będą, a nowi dowiedzą się od stałych. Nie do końca. Ludzie mają to do siebie, że przychodzą i… odchodzą. W przypadku biznesu jest to równoznaczne ze stratą finansową. A co do polecania? Mało kto nosi ze sobą plik
z wizytówkami. Rekomendacje 2015 wyglądają często następująco: „wypróbuj salon XX przy ul. Abc. Byłam tam dwa razy, polecam. Wpisz sobie w Google…”. I tu jest miejsce na Twoją odpowiedź reklamową.

Powodzenia w przygodzie z AdWords!

Zespół gabi.net.pl

 


[1] Dane pochodzą z narzędzia Planer słów kluczowych Google AdWords