Przedświąteczny czas to jeden z najbardziej pracowitych okresów w Twoim salonie. Mimo, że ręce masz pełne roboty, nie zapominaj o regularnej obecności na Facebooku. Okazuje się, że między 1 listopada a 31 grudnia aktywność użytkowników tego portalu wzrasta aż o 26%. To idealny moment, żeby wypromować swój salon w sieci, zdobyć nowych klientów i zyskać popularność dzięki oryginalnym pomysłom.
Posty na Faceboooku
Korzystanie z mediów społecznościowych w okolicach świąt Bożego Narodzenia znacząco wzrasta – ludzie w tym okresie chętniej dzielą się swoimi przeżyciami z innymi, częściej poszukują inspiracji świątecznych i bardziej angażują się w relacje towarzyskie. Duża aktywność użytkowników Facebooka to idealna okazja, by zachęcić nowych klientów do odwiedzenia profilu Twojego salonu.
Przejdźmy zatem do konkretów!
Przede wszystkim pamiętaj o tym, że większość działań na Facebooku możesz zaplanować z dużym wyprzedzeniem („Posty zaplanowane”). Stwórz sobie dla ułatwienia mini plan marketingowy na nadchodzące tygodnie. Najpierw zastanów się, co chcesz zakomunikować swoim klientom, jakie akcje promocyjne szykujesz i w jaki sposób wyróżnisz się spośród konkurencji. Dzięki tak przygotowanemu planowi oszczędzisz dużo czasu na wymyślanie postów w czasie największego natłoku wizyt.
5 porad odnośnie promowania salonu na Facebooku
O czym jeszcze musisz pamiętać? Oto kilka rad, jak sprawić, by profil Twojego salonu przyciągał nowych klientów magią świąt:
- Określ cele marketingowe – w przypadku postów na Facebooku bardzo ważne jest, by wiedzieć, co chcemy osiągnąć poprzez dany komunikat. Jest kilka następujących możliwości:
- zwiększenie zasięgu – więcej osób widzi Twój post, przez co możesz dotrzeć do osób spoza grona obserwujących profil salonu
- wzrost zaangażowania/aktywności użytkowników – więcej reakcji na post: polubień, komentarzy i udostępnień
- wzrost sprzedaży – w Twoim przypadku może to być więcej rezerwacji wizyt lub zwiększona sprzedaż bonów upominkowych
- zebranie nowych kontaktów – budowanie nowej bazy klientów, np. poprzez wypełnienie formularza, zapis do newslettera lub wzięcie udziału w konkursie
- Zbadaj, co lubią Twoi odbiorcy – przeanalizuj wstawiane przez Ciebie posty i wybierz spośród nich te, które osiągały najlepsze wyniki pod względem zasięgu, ilości polubień, komentarzy czy udostępnień. Dzięki statystykom na Facebooku będziesz w stanie określić, jakie posty są najlepiej odbierane, w jakich porach dnia publikować treści oraz w jakiej formie (zdjęcia, film, duża ilość tekstu?). Zwróć również uwagę na posty z zeszłego roku dotyczące świąt – na ich podstawie będzie Ci łatwiej określić, co w tym roku przyniesie pożądany efekt.
Statystyki postów na Facebooku – tutaj możesz sprawdzać zasięg danego postu i aktywność osób odwiedzających profil Twojego salonu.
- Zainwestuj w reklamę na Facebooku – zastanów się, które spośród postów chcesz wypromować na większą skalę („Zasięg płatny”). Oczywiście, rodzaj reklamy uzależniony jest od zakładanych celów. W Menadżerze reklam pierwszym elementem, który wybierasz, jest właśnie cel. Następnie określasz grupę odbiorców oraz umiejscowienie reklamy. Na końcu musisz zdecydować o czasie kampanii oraz budżecie, który chcesz przeznaczyć na nią.
- Wprowadź święta na swój profil – nadaj swojemu profilowi na Facebooku świąteczny charakter. Jak to zrobić? Mamy kilka pomysłów:
- Nie zapominaj o postach last minute – mimo, że warto zaplanować sobie kilka postów z góry, to nie rezygnuj również z treści spontanicznych. Zwolnił Ci się nagle jakiś termin, pojawił się nowy trend w makijażu, chcesz zrobić jednodniową wyprzedaż kosmetyków? Daj znać swoim klientom na Facebooku – to najszybszy i najprostszy sposób na dotarcie do grupy docelowej.
a
Pomysły na świąteczne posty na Facebooku
Jesteś właśnie w trakcie tworzenia planu marketingowego dla Twojego Facebooka i zastanawiasz się, jakie posty będą atrakcyjne dla odbiorców? Mamy zatem kilka ciekawych propozycji!
Oto nasze pomysły:
- Czas przed świętami wiąże się z odliczaniem do 24 grudnia. Stwórz zatem własny oryginalny pomysł na kalendarz adwentowy – wraz z kolejnymi otwieranymi okienkami publikuj treści w cyklach. Mogą to być między innymi: porady dotyczące pielęgnacji ciała, włosów lub paznokci, zestawienie ulubionych kosmetyków używanych w Twoim salonie czy pomysły na świąteczny makijaż lub sylwestrową fryzurę. W ostatnim dniu możesz zaserwować swoim klientom niespodziankę w postaci pytania konkursowego dotyczącego opublikowanych treści. Dla zwycięzcy przygotuj oczywiście nagrodę (może darmowy zabieg, zniżka lub upominek)!
- Przygotuj sobie wcześniej galerię zdjęć, które możesz opublikować na profilu salonu w okresie przedświątecznym. Później możesz nie mieć na to czasu. Kilka pomysłów na zdjęcia generujące dużą ilość reakcji:
- Przed świętami brakuje terminów? Idź na rękę swoim klientom i wydłuż godziny pracy Twojego salonu, np. o godzinę. Koniecznie poinformuj o tym w osobnym poście na Facebooku. Zaznacz, że to wyjątkowa sytuacja, a decyzja o tym powstała w trosce o zadowolenie wszystkich klientów.
- Masz jeszcze kilka wolnych terminów last minute? Ktoś nie potwierdził wizyty lub nieoczekiwanie zwolnił się jakiś termin? Nie zwlekaj i daj znać swoim klientom o niepowtarzalnej okazji do zapisu na wizytę w ostatniej chwili. Gwarantujemy, że wszyscy spóźnialscy będą Ci niezwykle wdzięczni za tą informację.
- Przedstaw swoją listę pomysłów na prezent, oczywiście bazując na ofercie Twojego salonu. Pamiętaj, że duża część osób robi zakupy świąteczne dopiero w grudniu, szukając inspiracji w sieci. Możesz zatem stworzyć świąteczne zestawy kosmetyków w atrakcyjnych cenach lub zaproponować specjalne bony upominkowe na wybrane zabiegi (tutaj instrukcja, jak stworzyć takie bony w aplikacji Gabi.net).
Przykładowy bon upominkowy wygenerowany w aplikacji Gabi.net.
- Święta to czas okazywania sobie wzajemnie ciepła i miłości. W codziennym zabieganiu nie zapominaj o tym, co najważniejsze. Zachęć zatem swoich klientów do pomagania i przekazywania innym dobroci. Śledź organizowane przed świętami akcje charytatywne i udostępniaj informacje o nich na tablicy salonu. W szczególności polecaj wiarygodne i sprawdzone przez Ciebie fundacje, działające lokalnie. Pamiętaj, że dobro powraca! 🙂
I na koniec oczywiście nie zapomnij o poście z życzeniami świątecznymi!
Facebook