Dobry salon kosmetyczny powinien być jak sklep internetowy – otwarty dla każdego klienta, ale bezpieczny.

Trudno jednak wymagać, abyś cały dzień, w oczekiwaniu na telefon, jedną ręką wykonywała zabiegi, a drugą odbierała połączenia. Tradycyjne zapisy na wizytę to wertowanie kalendarza, szukanie terminu, ustalanie szczegółów z dzwoniącymi… i mniej czasu dla klientów w salonie.

Salon dostępny dla wszystkich klientów

Podobnie jak sklepy internetowe zapewniają ciągłą sprzedaż produktów, tak zapisy on-line pozwalają Twoim klientom zapisać się na wizytę o dowolnej porze dnia i nocy. Nawet kiedy Ty smacznie śpisz, pijesz poranną kawę lub czytasz ulubioną książkę, zyskujesz czas dla siebie i dla klientów w salonie. Cały żmudny proces przeglądania grafiku, szukania dogodnego terminu i wreszcie zapisywania na wizytę – wszystko odbywa się bez Twojego udziału.

Zyskaj dostępność, nie trać kontroli

Czy to znaczy, że oddając zapisy „w ręce komputera” stracisz kontrolę nad grafikiem salonu? Wręcz przeciwnie. Skonfigurowana aplikacja gabi.net nie tylko zabezpieczy dane Twojego salonu, ale również pozwoli uchronić się od licznych błędów w grafiku i zapisach.

W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was poradnik:

Jak krok po kroku zabezpieczyć salon w Internecie?

1. Włącz weryfikację zapisów kodem SMS
potwierdzenia sms

Salon – Zakładka Ustawienia Salonu – Potwierdzenia Wizyt On-line

Włącz potwierdzenia zapisów on-line i ustal limit potwierdzeń wysyłanych na jeden numer telefonu. Dzięki tej opcji możesz mieć pewność, że przypadkowe zapisy na wizytę lub żarty internetowych dowcipnisiów nie zablokują wszystkich wolnych terminów w Twoim grafiku.

2. Ustal grafiki pracowników

grafiki

Pracownicy – Grafiki Pracowników

Poprawnie wprowadzone grafiki pracowników to szansa na maksymalne wykorzystanie czasu Twojego zespołu. Zapisy on-line uwzględnią godziny pracy każdego z pracowników, urlopy, święta i dni wolne od pracy. Twoi klienci będą mieli możliwość zapisać się tylko i wyłącznie na prawidłowy dzień i godzinę do każdego z pracowników.

3. Przypisz stanowiska do zabiegów

lista stanowisk1

Usługi – Lista Stanowisk (widok wszystkich stanowisk dostępnych w salonie)

lista uslug2

Usługi – Lista Usług – Edytuj Usługę (widok, w który możesz powiązać usługi ze stanowiskiem na którym dany zabieg jest wykonywany)

Przypisanie właściwych stanowisk do konkretnych usług to drugi krok do funkcjonalnych zapisów on-line. Poprawnie wprowadzone grafiki pracowników i stanowiska, pozwolą Ci mieć ogląd na sytuację w salonie. Zapisy on-line uwzględniają powyższe czynniki, dzięki czemu proponują klientom tylko poprawne, dostępne terminy.

4. Określ czas trwania wizyt

dlugosc wizyty

Terminarz 

Właściwie określony czas trwania każdej z wizyt również wpływa na jakość zapisów on-line. Precyzyjne określanie długości zabiegów i uwzględnienie krótkich przerw pomiędzy nimi, pozwoli maksymalnie wykorzystać czas pracy salonu. Zapisy on-line dostosują się do podanych przez ciebie godzin i zaproponują Twoim klientom dogodne dla Ciebie terminy, zgodne z wprowadzonymi danymi.

5. Moderuj zapisy on-line

dostepnosc on-line

Usługi – Lista Usług – kolumna Widoczność w zapisach online

W przypadku niektórych zabiegów trudno jednoznacznie określić czas trwania wizyty – raz bywają dłuższe, raz krótsze, w zależności od różnych czynników i klientów. Pomyśl o ograniczeniu dostępności on-line takich usług. Mogą one nie tylko zmylić klientów, którzy planują sobie wizytę w salonie np przed pracą, ale też wprowadzić niepotrzebne błędy do grafiku salonu.

Im więcej danych wprowadzisz do swojego gabi.netu, tym bardziej zapisy on-line dopasują się do potrzeb Twojego salonu. Zapisy on-line uwzględnią wszystkie Twoje wymagania – grafiki pracowników, ich urlopy i zwolnienia, ilość stanowisk do pracy w salonie, a także długość wizyt. Umawiane wizyty będą odbywały się tylko w wyznaczonych przez Ciebie dniach i godzinach, a cały proces, choć nie musisz go nadzorować, będziesz mieć pod kontrolą.

Prawidłowa konfiguracja aplikacji jest prosta i intuicyjna, a przede wszystkim zwiększa Twoje szanse na większe obroty salonu i więcej klientów. Jeśli tylko potrzebujesz więcej informacji lub wyjaśnień – jesteśmy do Twojej dyspozycji pod numerem 882 143 936 lub adresem biuro@gabi.net.pl , zawsze chętni żeby pomóc. :)

 

Artykuł został przygotowany przez Adama Zaorskiego,

Testera aplikacji gabi.net