Właściwa komunikacja salonu z klientem to podstawa budowania długofalowych relacji. Standardy dotyczące wzajemnych stosunków i wymiany informacji rosną. Kluczem do opracowania właściwej strategii jest korzystanie z dostępnych narzędzi marketingowych i komunikacyjnych.

Coraz więcej klientów gabinetów branży beauty oczekuje, że wybrany przez nich salon będzie komunikował się z nimi w wygodny sposób. Zazwyczaj są to wiadomości tekstowe: SMS-y lub maile. Skupmy się na tych pierwszych.

Najbardziej pożądaną funkcją komunikacji SMS-owej z klientem jest przypomnienie o wizycie. Dzięki programowi gabi.net takie wiadomości wysyłane są automatycznie, na 24 godz. przed zaplanowanym zabiegiem. Możesz skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć własną treść.

Inną zaletą tej formy komunikatów jest możliwość wysyłania wiadomości informacyjnych, nie wymagających specjalnych zgód klientów. Jeśli z jakichś powodów danego dnia salon będzie czynny krócej lub pracownik nagle zachoruje, możesz poinformować, że planowany zabieg nie odbędzie się. Dzięki temu prezentujesz profesjonalną postawę i poszanowanie czasu klientów.

Ważnym elementem komunikacji biznesowej jest wysyłanie informacji marketingowych. W ten sposób informujesz o nowościach, promocjach czy rabatach dla stałych klientów. Gabi.net zadbał również o ten rodzaj wiadomości. Po uzyskaniu odpowiednich zgód możesz wysłać swoim klientom personalizowaną wiadomość np. z informacją o specjalnej zniżce dla stałych klientów. Dzięki funkcji grupowania odbiorców dopasowujesz komunikat do typu klienta oraz jego profilu (stały, nowy, korzystający z danego rodzaju zabiegów etc.). Personalizowanie treści to najlepszy sposób na poprawienie rezultatów sprzedażowych i zyskanie lojalności klientów.

Oprócz komunikacji z klientami niezwykle ważne jest utrzymanie płynności przepływu informacji wewnątrz salonu. Pomoże Ci w tym opcja wysyłki SMS-ów pomiędzy pracownikami. Dostęp do niej jest uzależniony od uprawnień, jakie w programie gabi.net posiada dany pracownik.

Nowością w wachlarzu usług komunikacyjnych programu gabi.net jest możliwość odpisywania na SMS-y przez klientów i salon. Jest to niezwykle użyteczne w momencie, kiedy klient nie może stawić się na zabieg. Odpisując, w łatwy i wygodny sposób informuje o odwołaniu, a Ty eliminujesz „przepadające” wizyty.

Nie da się przecenić potencjału, jaki tkwi w dobrych relacjach salonu z klientami. Buduj je, zdobywając zaufanie i doceniając lojalność stałych nabywców Twoich usług. Pamiętaj
o systematycznym, lecz nie nachalnym komunikowaniu o zmianach i ciekawych nowościach, jakie wprowadzasz do salonu. Taka strategia na pewno zyska uznanie w oczach klientów, co zaowocuje rekomendacjami i pozyskaniem nowej grupy konsumentów.