W odpowiedzi na Wasze potrzeby i zapytania związanie z dotychczasową wymagalnością wpisywania numeru telefonu w Karcie Klienta stworzyliśmy nową funkcjonalność. Od tej pory każdy z salonów może zdecydować o tym, czy wszyscy klienci muszą mieć przypisany numer telefonu do swojego profilu oraz czy numer ten musi być unikalny (=jednorazowy).

W jakich sytuacjach?

Nowa funkcja sprawdzać się będzie przede wszystkim w sytuacjach, gdy:

  1. zapisujemy klienta na wizytę, ale nie posiadamy od razu jego numeru telefonu (klient nie chce go podać/nie dysponuje nim lub po prostu zapomnieliśmy o niego zapytać)
  2. więcej niż jeden klient będzie posiadał ten sam telefon – np. gdy na wizytę zapisany jest rodzic z dzieckiem lub ktoś podał ten sam numer telefonu dla swojego bliskiego

 

Jak to działa?

Nową funkcję konfigurujemy indywidualnie według własnych potrzeb. Domyślnie wymagalność i unikatowość numeru telefonu klienta jest włączona. Aby zmienić ustawienia dotyczące tych dwóch parametrów, należy wejść w aplikacji Gabi.net w sekcję Ustawienia -> Ustawienia salonu -> Ustawienia ogólne.

Zmiana ustawień salonu

Tam znajdziecie dwa checkboxy :

  1. Wymagany numer telefonu dla klienta – zaznaczenie tego spowoduje, że w Karcie klienta (Klienci -> Lista klientów serwisu) będziesz musiał uzupełnić pole Telefon
  2. Wymagany unikatowy numer telefonu dla klienta – zaznaczenie tego pola sprawi, że każdy klient musi mieć wpisany numer telefonu; ponadto numer ten musi być unikatowy (inny od innych klientów)

 
Karta klienta - numer telefonu

Zaznaczenie tych ustawień dotyczy całego salonu, czyli wszystkich kont pracowników przypisanych do niego.

Mamy nadzieję, że nowa funkcja jeszcze bardziej usprawni Waszą codzienną pracę!