Początek roku to idealny czas na podsumowanie poprzedniego i stworzenie planu na nadchodzące miesiące. Twoje postanowienia noworoczne nie muszą ograniczać się tylko do sfery prywatnej – wystartuj na nowo również ze swoim salonem. Odświeżenie wizerunku firmy, zmiany w wystroju salonu, a może nowa strategia? W tym artykule podpowiemy Ci, jak zacząć Nowy Rok z przytupem!

To, co planujesz i w jaki sposób, znacząco wpłynie na Twoje szanse na sukces i zysk w Nowym Roku. Zacznij od stycznia, nie czekaj na miesiące, gdy klientów będzie więcej, a Ty nie będziesz miał/a czasu na zaplanowanie kolejnych działań. A zatem:

Po pierwsze: koncentracja na głównych celach!

Nietrudno stworzyć długą listę celów biznesowych, które chcielibyśmy osiągnąć w danym roku. Nietrudno również porzucić taką listę po kilku miesiącach z natłoku obowiązków i innych spraw do załatwienia. Efekt: żadne z naszych postanowień nie zostało spełnione.

Dlaczego?

Nie zakładaj od razu, że uda Ci się zrealizować każdy punkt z Twojej długiej listy czasem, niestety, bardzo nierealistycznych postanowień. Owszem, najpierw zrób listę wszystkich swoich pomysłów na zmiany, jakie chcesz wprowadzić w salonie. Następnie oceń każdy z punktów pod względem realności oraz efektu, jaki może przynieść Tobie i salonowi. W kolejnym kroku wybierz dosłownie kilka z nich (może 3) – tych najważniejszych dla Ciebie i o największych szansach odniesienia sukcesu. W nowym roku skoncentruj się tylko na nich!

Po drugie: plan marketingowy!

Mówiliśmy już o tym kilkakrotnie i przypominamy Wam również w Nowym Roku – plan marketingowy to podstawa dla Twoich działań w obszarze reklamy oraz promocji salonu. Ułatwi on Twoją codzienną pracę i zaoszczędzi czas, który tracisz np. przy szukaniu pomysłu na wiosenną promocję albo temat postu na Facebooka. Zacznij od ustalenia celów marketingowych – poniżej kilka przykładów wraz z działaniami ułatwiającymi ich realizację:

  • zwiększenie liczby nowych klientów –> lokalne reklamy na Facebooku skierowane do Twojej grupy docelowej, regularne posty na FB
  • zachęcanie do zostawienia recenzji po wizycie -> korzystanie z aplikacji do zapisów online (np. Gabi.net.pl)
  • utrwalenie więzi z obecnymi klientami –> program lojalnościowy, smsy o promocjach i nowej ofercie w salonie
  • zwiększenie rozpoznawalności salonu -> odświeżenie logo firmy, reklama banerowa, artykuły sponsorowane w lokalnych mediach

Po trzecie: inspiracje!

Nowy Rok to również nowe trendy w branży, nowe technologie kosmetyczne, nowe pomysły na promocję. Rozejrzyj się w prasie branżowej, co będzie teraz modne, a czego lepiej się wystrzegać. Dla Twoich klientów bardzo ważne jest, byś podążała za nowościami oraz posiadała aktualną wiedzę z branży beauty. Zainspiruj się tym, co w ostatnim czasie staje się popularne w sieci, wyprzedzaj trendy i zachęcaj swoich klientów do odważnych eksperymentów 🙂

Makijaż oka

Pamiętaj, że dobry marketing to przede wszystkim zaangażowanie, konsekwencja i świetne narzędzia ułatwiające codzienną pracę. Każdy z nas ma równo 24 h w ciągu doby. Dlaczego więc jedni mają czas na marketing, a inni nie? Znajdź przyczynę! Być może za dużo czasu poświęcasz codziennym obowiązkom w salonie, zamiast zarządzaniu nim? Jesteś jednym z głównych pracowników w swoim salonie i więcej czasu spędzasz za fotelem klienta niż przed komputerem? Spróbuj zablokować sobie choćby 3h w tygodniu na działania marketingowe. W tym czasie zadbaj o pozyskanie nowych klientów, polepszenie wyników odwołanych wizyt czy odświeżenie witryny salonu. Zobaczysz, jak wspaniałe efekty może przynieść Twoja regularna praca w tym temacie. Powodzenia!