W salonie dzwoni telefon. Jesteś w trakcie przeprowadzania zabiegu. Jeden, drugi, piąty sygnał. Wiesz, że to prawdopodobnie telefon z prośbą o zapis na wizytę, jednak nie możesz podejść, Twoi pracownicy również. Brzmi znajomo?

A teraz wyobraź sobie, że Twoi klienci – zarówno stali, jak i nowi – dokonują zapisu dokładnie wtedy, kiedy mają na to czas. Robią to wygodnie, siedząc w fotelu przed ekranem komputera. Czyż to nie byłoby idealne rozwiązanie? Jeśli zgadzasz się z nami, to mamy przyjemność poinformować Cię, że takie rozwiązanie jest w zasięgu ręki! A mowa oczywiście o zapisach online w aplikacji gabi.net.

Po co mi to?

Wiele salonów i gabinetów branży urodowej boryka się z problemem „ciągle dzwoniącego telefonu”. Chodzi oczywiście o połączenia, które zazwyczaj mają na celu umówienie się na zabieg. Właściciele i pracownicy stają przed dylematem: odejść od klienta i odebrać telefon, czy też zignorować potencjalny zysk i zadbać o komfort osoby, która właśnie korzysta z naszych usług? Trudny wybór. Powyższe doświadczenia skłoniły twórców programu gabi.net do stworzenia funkcji, która nie tylko ułatwi organizację czasu w salonie i pomoże skupić uwagę na profesjonalnej obsłudze klienta, ale także umożliwi zainteresowanym zapisanie do Ciebie na wizytę w wygodny i łatwy sposób.

Wielką zaletą narzędzia jest możliwość dokonania zapisu przez klienta w momencie, który sam wybierze. Nie musi znać godzin pracy Twojego salonu ani pamiętać, że musi wykonać połączenie. Wystarczy, że odwiedzi Twoją stronę, kliknie w podany link, a tym samym trafi na stronę zapisów online.

Jak to działa?

Abyś mógł udostępnić swoim klientom opcję zapisów online, potrzebujesz dwóch narzędzi. Pierwszy z nich to program gabi.net. Umożliwia on wygenerowanie linku, który będzie prowadził Twoich klientów do formularza zapisu na wizytę w Twoim salonie. Najlepiej umieścić go w dedykowanej zakładce na stronie, widocznym punkcie na stronie głównej lub po prostu w miejscu z danymi kontaktowymi. Do tego niezbędna jest strona internetowa lub profil biznesowy na Facebooku, czyli kolejne narzędzia wspierające promocję oraz umożliwiające optymalne działanie funkcji zapisów.

W momencie kliknięcia w link klient zostaje przekierowany na podstronę formularza:

zapisy_online_1

Zapisy online – krok pierwszy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Od razu widzi adres, kontakt oraz lokalizację Twojego gabinetu. Przydatną opcją jest możliwość wgrania logo firmy, co dodatnio wpływa na identyfikację wizualną marki.

W pierwszym kroku dokonuje się wyboru poszczególnych parametrów: daty
i godziny wizyty, rodzaju zabiegu oraz pracownika, który ma go wykonać. System podpowiada, jakie terminy są aktualnie dostępne ze wszystkich, które wprowadziłeś w grafiku pracy. Dzięki temu klient może wskazać ten, który najbardziej mu odpowiada. Dużą zaletą jest możliwość wyboru kilku usług w ramach jednej wizyty.

Po kliknięciu przycisku „Następny krok” użytkownik wpisuje swoje dane osobowe oraz kontaktowe: telefon i adres e-mail. Po właściwym wypełnieniu formularza klient otrzymuje informację o poprawnym dokonaniu zapisu na wizytę.

zapisy_online_2

Zapisy online – krok drugi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W tym momencie gabi.net informuje Cię, że klient wyraził chęć skorzystania z Twoich usług. Aby to potwierdzić, może wprowadzić kod, który zostanie do niego wysłany SMSem. Jest to jednak opcjonalne. Do Ciebie należy decyzja, czy kody będą generowane. Po dopełnieniu formalności ze strony klienta wizyta zostaje automatycznie dodawana do terminarza i oczekuje na potwierdzenie kodem – jeśli są wysyłane. Jeśli klient nie zrobi tego w określonym przez program czasie, trafi ona do zakładki „Wizyty niepotwierdzone”. Tam możesz ją zawsze odnaleźć i przywrócić do terminarza.

Co na to klienci?

„Zapisy online to już praktycznie konieczność, jeśli chodzi o branżę beauty. – mówi Marta Minowa-Borszcz, Osobisty konsultant klienta w gabi.net – Są niezwykle wygodne z punktu widzenia klienta, ale i właściciela. Rozmawiając z wieloma salonami często słyszę, że nieodebranie telefonu jest dla nich problemowe, ponieważ mają świadomość, że potencjalny klient może zrazić się do usługodawcy. A co za tym idzie, salon traci zysk. Praktycznie nikt, kto wypróbował zapisy online, nie rezygnuje z nich. Co ważne, klienci chwalą sobie taką formę umawiania wizyt.”

Inną zaletą usługi jest dodatkowa promocja strony. Jeśli informujesz swoich klientów, osobiście lub przez media społecznościowe o nowej możliwości umówienia na wizyty, chcąc skorzystać, muszą odwiedzić Twoją www. Dzięki temu stanie się ona bardziej rozpoznawalna, popularyzując tym samym gabinet oraz oferowane usługi.
„Posiadanie strony internetowej oraz programu do zarządzania salonem z opcją zapisów online to taki must-have branży kosmetycznej/ fryzjerskiej. Klienci gabinetów mnóstwo czasu spędzają w internecie, więc to tam należy kierować promocję i w ten sposób ułatwiać dotarcie do salonów” – Podkreśla Minowa-Borszcz.

 

Marta SibilskaMarta Sibilska
Content Marketing Manager
Media4U