Wszechobecna moda na naturalne kosmetyki i zdrowy styl życia powoli wkrada się do naszego codziennego życia. W obliczu świadomego konsumpcjonizmu wiele marek kosmetycznych podejmuje decyzję o wprowadzeniu do produkcji nowych linii produktów o naturalnych składach. Co oznacza to dla salonów piękności?  Jakie zmiany w najbliższej przyszłości czekają Twój salon?

Naturalne kosmetyki – definicja i zalety

Przede wszystkim zacznijmy od tego, czym są dokładnie naturalne kosmetyki i jakie różnice występują w porównaniu do kosmetyków konwencjonalnych. Kosmetyki naturalne to takie, które wytwarzane są w większości ze składników pochodzenia naturalnego. W procesie ich produkcji mogą być wykorzystywane wyłącznie procesy fizyczne, a zastosowane składniki nie mogą wywoływać negatywnego działania na skórę.

Największą zaletą kosmetyków naturalnych jest to, że wszystkie składniki są substancjami aktywnymi. Kosmetyki konwencjonalne w swoim składzie zawierają zazwyczaj na pierwszym miejscu wodę (nieszkodliwą dla organizmu, ale też niewykazującą żadnych właściwości pielęgnacyjnych). Natomiast w kosmetykach naturalnych stosowane są w to miejsce hydrolaty pozyskiwane z roślin, które posiadają składniki bioaktywne. Niezwykle istotną cechą kosmetyków konwencjonalnych stanowią syntetyczne oleje i woski silikonowe, które z jednej strony sprawiają, że kosmetyk nie klei się i łatwo się rozprowadza, a z drugiej utrudniają skórze oddychanie. Poza tym kosmetyki naturalne rzadziej uczulają, gdyż nie zawierają sztucznych substancji zapachowych, barwiących czy konserwujących.

Naturalne kosmetyki a konwencjonalne

Naturalne kosmetyki w Twoim salonie

Zwiększająca się świadomość klientów co do zdrowego stylu życia powoduje, iż chwilowa moda przeradza się w naszą codzienność. Ludzie coraz bardziej dbają o swoje zdrowie i samopoczucie poprzez regularne treningi i zmiany w odżywianiu. Podczas zakupów spożywczych wybierają produkty ekologiczne, ze sprawdzonych upraw i farm. Również w branży kosmetycznej stawia się coraz częściej na pierwszym miejscu na zgodność z naturą i jak najmniejszą syntetyczność produktów. Zagrożenia naturalne, które grożą ludzkości w przyszłości, skłaniają do refleksji i przemyślenia swojego obecnego stylu życia.Ręce trzymające krem na liściu

Co to oznacza dla Ciebie i Twojego salonu? Przede wszystkim zastanów się, czy w swoim salonie korzystasz już z naturalnych kosmetyków. Jeśli nie, to pora na wprowadzenie ich do swojej oferty oraz przemyślenie stosowania ich w wykonywanych zabiegach. Najlepszą opcją jest posiadanie zarówno kosmetyków naturalnych, jak i konwencjonalnych. Możesz w ten sposób zaproponować wybór swojej klientce, które kosmetyki preferuje i jakich masz użyć do danej usługi. Twoi klienci z pewnością docenią fakt stosowania kosmetyków naturalnych w Twoim salonie.

Jeśli jednak już posiadasz w swojej ofercie naturalne kosmetyki, to czas na krok drugi. Poinformuj swoich klientów, że Twój salon jest przyjazny naturze i działa zgodnie z podstawowymi zasadami naturalnej pielęgnacji. Wywieś w witrynie plakat, stwórz newsletter z informacją o Twojej ofercie albo wyślij kampanię smsową. Podczas wizyty klientki na bieżąco zachęcaj do korzystania z naturalnych kosmetyków poprzez fachowe wyjaśnienie różnic między kosmetykami konwencjonalnymi a naturalnymi. Coraz więcej klientek świadomych w kwestii składów kosmetyków przyjdzie do Ciebie i zacznie korzystać z Twoich usług.

Więcej przydatnych informacji znajdziesz tutaj: