Twój salon odwiedzają stali, zadowoleni klienci. Ale jak każdemu przedsiębiorcy, na pewno Tobie również zależy na pozyskaniu nowych.
Co zrobić, aby po pierwszej wizycie chętnie wracali i polecali Twój salon znajomym?

  1. Postaw na jakość!

Niby wszyscy o tym wiedzą. Jednak okazuje się, że w wielu przypadkach nie jest to takie oczywiste. Postaraj się, aby wysoka jakość usług oraz profesjonalne podejście do obsługi klienta były widoczne już po przekroczeniu progu. Na co zwrócić uwagę?
Nie pozwól, aby klient, który wchodzi do Twojego salonu musiał długo czekać na pomoc. Nawet jeśli nie posiadasz wyznaczonego miejsca na recepcję postaraj się, aby ktoś z personelu jak najszybciej powitał wchodzącego. Jeśli masz mały salon i w danym momencie nie ma możliwości odejścia od fotela, warto ustawić przy wejściu wygodne krzesła i stolik, zaimprowizować poczekalnię. Mile widziana będzie- umieszczona w widocznym miejscu- informacja z prośbą o cierpliwość, czytelny spis usług.

Niezwykle ważne jest, aby klient czuł się w Twoim salonie dobrze. Ma na to wpływ przyjazny wystrój, muzyka, ale także zachowanie pracowników. Niestety często zdarza się, że osoby, które w danym momencie nie przeprowadzają zabiegu, tłoczą się w jednym miejscu, prowadząc dość głośne, prywatne rozmowy. Bywa to krępujące dla klientów, którzy czekają na obsługę czy też próbują zrelaksować się podczas zabiegu. Mogą czuć się przez to ignorowani.
Dobrą praktyką jest pytanie o samopoczucie, zaproponowanie kawy oraz informowanie o czasie, jaki pozostał do rozpoczęcia usługi. Buduje to pozytywny wizerunek oraz zaufanie.

Oprawa i atmosfera to jedno. Najważniejsza jednak jest jakość wykonywanych usług. Pytaj klienta o odczucia co do ich efektu. Trzymaj pieczę nad dokładnością zabiegów, jakie wykonują Twoi pracownicy.

  1. Taniej (nie zawsze) znaczy lepiej

Cena to jeden z czynników odgrywających kluczową rolę w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu lub usługi. Jeśli koszty zabiegów w Twoim salonie są relatywnie wysokie w stosunku do konkurencji dbaj, aby były uzasadnione poziomem i skutecznością. Dbaj o dobre samopoczucie podczas całej wizyty. To sprawi, że klient zapamięta przyjemną atmosferę i pozytywne odczucia, i to z nimi,
a nie z cenami, będzie kojarzyć Twój salon.
Świetnym „wabikiem” są okazjonalne promocje i programy lojalnościowe. Przyznanie bonu rabatowego lub zaproszenia na wizytę sprawi, że klient poczuje się ważny i doceniony. W tym aspekcie doskonale sprawdzi się aplikacja net.pl. Za jej pośrednictwem możesz generować spersonalizowane bony i zaproszenia oraz śledzić, kiedy zostaną wykorzystane. Takie informacje zapiszą się w historii wizyt danego klienta oraz pracownika, u którego rabat zostanie zrealizowany.

  1. Przypominaj o sobie

Organizujesz akcje promocyjne? Wprowadzasz nowy zabieg? Powiedz o tym swoim klientom! Najprościej zrobić to poprzez profil biznesowy
na portalach społecznościowych lub wysłanie newslettera. Takie działania utrwalają pozytywny wizerunek w świadomości konsumenta. Dodatkowo przypominają o salonie klientom, których dawno u Ciebie nie było :)

Powyższe sposoby sprawią, że klienci chętniej odwiedzą Twój salon, być może będą go również polecać. Nic jednak nie zastąpi uczciwości i szczerości, a także uśmiechu.
To nim witaj dzień (i klientów) już w progu :)