Jeszcze jakiś czas temu wizyta mężczyzny w salonie kosmetycznym była czymś rzadko spotykanym. U fryzjera – owszem – panowie się pojawiali, ale zazwyczaj na szybko, na jeża i za 15 zł. Tymczasem nadeszły czasy, gdy mężczyźni zaczęli bardziej dbać o swój wygląd i regularnie korzystać z szerokiego wachlarza usług fryzjerskich (w tym barberskich) oraz kosmetycznych. Choć rynek ten nie jest największy, to na pewno odznacza się bardzo szybkim rozwojem i wzrostem. Wkrótce może okazać się naprawdę dochodowym segmentem dla Twojego salonu. Odpowiednio przygotowana strategia marketingowa skierowana do mężczyzn to pierwszy krok do ekspansji w tej grupie docelowej.

Co w trawie piszczy? Czyli obecne trendy na rynku dla mężczyzn

W tym roku ceny usług dla mężczyzn wzrosły w porównaniu do poprzednich lat, co pokazuje rosnący potencjał tego fragmentu rynku. Badania* pokazują również, że mężczyźni są bardziej lojalni niż kobiety wobec danej marki, firmy czy usługi. Wykorzystaj ten fakt i dbaj o jakość usług oraz atmosferę w salonie tak, by klienci wychodzili od Ciebie zadowoleni.

Mężczyźni zazwyczaj odwiedzają salon fryzjerski raz w miesiącu. Krótkie fryzury powoli wychodzą z mody, coraz częściej widzimy mężczyzn w dłuższych włosach czy z atrakcyjną grzywką. W szczególności popularne stały się fryzury z dłuższą górą i z krótkimi wycięciami w dolnych częściach. Bardzo dobrym pomysłem dla wielu panów może stać się najnowszy trend, jakim jest fryzura z przedziałkiem – na boku, na środku, możliwości jest kilka. W tym sezonie dużym zainteresowaniem wśród mężczyzn cieszą się również średniej długości włosy zaczesane do tyłu.

Natomiast popularnymi zabiegami kosmetycznymi dla mężczyzn stają się manicure i pedicure. Poza tym coraz częściej panowie korzystają z zabiegów pielęgnacyjnych na twarz – różnego rodzaju oczyszczania czy liftingu. Mężczyźni równie chętnie zapisują się na masaże, których oferta na rynku jest niezwykle bogata i zachęcająca. Ten rodzaj usługi pozwala na odprężenie się zapracowanym, zestresowanym lub aktywnym fizycznie panom.

Ręka trzymająca nożyczki przy włosach mężczyzny

Wyruszając na ekspansję… czyli kilka rad, jak rozwinąć zyski na rynku dla mężczyzn

Jak widać, trendy w usługach fryzjerskich i kosmetycznych dla mężczyzn wciąż się zmieniają. Co zrobić, by zachęcić panów do odwiedzenia Twojego salonu? Oto kilka cennych rad:

    1. Nie czekaj na specjalną okazję, typu Dzień Ojca, aby zacząć zarabiać na tym szybko rozwijającym się rynku. Już teraz zachęć panów do skorzystania z konkretnych usług. Przygotuj indywidualną ofertę skierowaną do męskiej klienteli. Stwórz kampanię marketingową tylko dla nich (pomocnym narzędziem będzie funkcja wysyłania smsów lub emailów o trwającej promocji).
    2. Spraw, by mężczyźni również poczuli się swobodnie w Twoim salonie. Pamiętaj w wystroju wnętrza o elementach podobających się obu płciom. Przygotuj męską strefę w poczekalni – z codzienną prasą lub czasopismami o tematyce skierowanej do panów.
    3. Przyjrzyj się swoim gablotom z kosmetykami. Czy w ofercie masz również produkty przeznaczone dla mężczyzn? Jeśli nie, uzupełnij półki o preparaty dla nich.
    4. Śledź obecne trendy na męskim rynku w branży beauty. Bądź na bieżąco – doradzaj i proponuj klientom usługi najbardziej popularne w obecnym momencie. Posługuj się rekomendacjami i autorytetami. Wzmianka o tym, że ulubiony idol mężczyzn nosi daną fryzurę lub korzysta z jakiegoś zabiegu, czasem potrafi zdziałać cuda!
    5. Promuj męskie usługi wśród kobiet. Dziwne? Chcesz przecież dotrzeć do mężczyzn, a nie kobiet. Okazuje się, że kobiety są najlepszym odbiorcą Twoich działań marketingowych – to one kupują prezenty dla swoich facetów i zachęcają ich do skorzystania z usług danego salonu. Przygotuj bony upominkowe z okazji urodzin/rocznicy/świąt.
    6. Działaj dwustronnie – zaplanuj promocję łączoną dla kobiet i mężczyzn, np.: „W parach taniej”. Zadowolone klientki chętnie przyprowadzą swoje drugie połówki do Twojego salonu, jeśli same będą miały w tym jakąś korzyść. 😉
    7. Realizuj kampanię wielokanałowo. O specjalnej ofercie dla mężczyzn informuj nie tylko smsami czy emailami, ale również na stronie swojego salonu oraz na Facebooku. Pomocne mogą okazać się również reklamy na portalach społecznościowych – pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, określonej wg płci, lokalizacji czy wieku. Jeszcze jedna przestrzeń reklamowa, o której powinnaś pamiętać, to ściany i witryny w salonie – idealne do rozwieszenia banerów!
    8. Przygotuj swój personel na podbój planety Mars! Pamiętaj o szkoleniach i kursach, które sprawią, że Twoi pracownicy będą na bieżąco zarówno z nowymi trendami, jak i technikami stosowanymi w branży beauty dla mężczyzn. Również niech do obowiązków Twojego zespołu należy informowanie klientów o promocjach i ofercie przygotowanej dla panów.

 

Podsumowując…

Jak widzisz, sposobów na zwiększenie zysków w segmencie rynku dla mężczyzn jest wiele. Do Ciebie należy decyzja co do rodzaju działań. Na pewno przydatnym narzędziem w tworzeniu kampanii marketingowych i generowaniu bonów upominkowych lub rabatowych jest aplikacja Gabi.net służąca do zarządzania salonem online. Jeśli jeszcze nie skorzystałeś z niej, wejdź na: KLIK.

*Raport „Płeć Konsumenta w Marketingu”