Własny gabinet kosmetyczny jest marzeniem większości absolwentów oraz pracujących kosmetyczek. Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne wciąż rośnie, w związku z czym rozpoczęcie własnej działalności ma coraz większe szanse powodzenia. Jednak zanim otworzysz własny gabinet kosmetyczny, sprawdź co musisz zrobić i jak najlepiej się do tego przygotować!

Zbadaj rynek

Jednym z najważniejszych kroków podczas otwierania własnego gabinetu kosmetycznego jest rozpoznanie i analiza rynku, na którym chcemy zaistnieć. Każde miasto, a nawet dzielnica, ma odmienną specyfikę, w związku z czym trzeba dokładnie zbadać swoją konkurencję. Najlepiej stworzyć listę salonów w najbliższej okolicy, sprawdzić ich ofertę, świadczone usługi, ceny oraz kanały promocji. Dobrym rozwiązaniem jest również zrobienie wywiadu wśród znajomych i rodziny. Można zapytać o ich oczekiwania i potrzeby, czego najbardziej brakuje im w obecnej ofercie salonu i co skłania ich do wyboru miejsca. Porównanie odpowiedzi kilku osób to cenna baza informacji, która pozwoli przygotować odpowiednią ofertę, dopasowaną do potrzeb potencjalnych Klientów.

Zaplanuj swój biznes

Podstawą budowania własnego biznesu jest odpowiednio przygotowany biznesplan. Dzięki niemu na każdym etapie tworzenia działalności, można podeprzeć się właściwym dokumentem. Dobrze przygotowany biznes plan powinien zawierać opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, prognozy oraz plany finansowe i marketingowe. Do stworzenia biznesplanu możemy wspomóc się gotowymi materiałami dostępnymi w Internecie, ale także skorzystać z pomocy profesjonalistów.

Zakładanie działalności

Aby Twój biznes mógł nabrać rozpędu, najpierw musisz założyć działalność gospodarczą. Niestety, jest to związane z załatwianiem wielu formalności, jednak nie da się tego ominąć. Konieczne jest wpisanie działalności do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wybranie odpowiedniej siedziby oraz otrzymanie indywidualnego numeru NIP i REGON.

Formalności ciąg dalszy

Otwierając gabinet kosmetyczny potrzebujesz także pozwoleń, które są niezbędne do prowadzenia działalności tego rodzaju. Większość informacji co do wymagań uzyskasz w Inspektoracie Sanitarnym, gdzie dowiedz się jakie wymogi musi spełniać lokal oraz w co musi zostać wyposażony salon. Najlepiej sprawdzić te informacje przed wyborem lokalu lub przeprowadzeniem remontu.

Buduj przewagę konkurencyjną

Najważniejszym elementem podczas otwierania własnego gabinetu kosmetycznego jest budowanie przewagi konkurencyjnej i zaproponowanie swoim klientom coś, czego nie posiada konkurencja. Dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z nowych technologii. Aplikacja gabi.net pozwala nie tylko zarządzać salonem w sieci, ale pozyskiwać nowych Klientów. Dzięki zapisom on-line, Twój salon jest otwarty przez 24 godziny na dobę, więc każdy klient może zapisać się na wybrany zabieg nawet kiedy salon jest zamknięty. Wykorzystanie aplikacji gabi.net pozwala także w łatwy sposób budować trwałe relacje z klientami, dzięki wykorzystaniu karty klienta. Przed każdym zabiegiem możesz sprawdzić z czego ostatnio korzystał klient i zaproponować mu nowy zabieg uzupełniający lub produkty do pielęgnacji domowej. Dzięki temu każdy klient poczuje się wyjątkowo doceniony i z pewnością wróci do salonu.

Aplikacja gabi.net to must have każdego salonu!