Żyjemy w czasach globalnej wioski. Świat się skurczył. Informacja z jednego krańca świata może obiec kulę ziemską w kilka minut. W każdej chwili za pomocą Internetu możemy sprawdzić o czym piszą gazety w Nowym Jorku, śledzić co słychać u naszej ulubionej gwiazdy czy porozmawiać z kolegą mieszkającym w Indiach.

Jesteśmy wręcz bombardowani różnymi treściami. Okazuję się iż mamy nową walutę, a jest nią informacja. Można powiedzieć „Kto ma informacje ten ma władzę”.

Powróćmy do prowadzenia salonu.

Czy gromadzenie informacji może pomóc w prowadzeniu salonu? Jakie informacje są przydatne?

Na pewno te, które dotyczą klientów, o ich preferencjach, zabiegach i sugestiach. Pozwoli to na spersonalizowanie oferty, tak aby każdy klient poczuł się wyjątkowo i dobrze zaopiekowany. Znając profil klientów łatwiej nam będzie dobrać odpowiednie usługi, produkty czy stworzyć kampanie marketingową. Mając dostęp do historii zabiegów nie zaskoczy nas prośba o taki sam zabieg co poprzednio. Nie musimy wszystkiego pamiętać, gdyż w prosty sposób możemy odszukać potrzebne informacje.

Pamiętajmy, że często są to dane wrażliwe i nasi klienci nie życzyliby sobie, aby trafiły do osób postronnych. Należy je dobrze chronić, ale z drugiej strony  powinny być łatwo dostępne dla pracowników.

 

 

Kawa, notatnik, tablet

 

Może pojawić się problem czysto techniczny gdzie stworzyć taką bazę. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest baza elektroniczna. Może być dostępna online z każdego miejsca, a także jest lepiej chroniona niż nasz papierowy notes. W prosty sposób korzystając z telefonu odszukamy przydatne szczegóły. Mając wszystkie informacje w jednym miejscu łatwiej jest nam je uporządkować i  z nich korzystać. Poza tym możemy udostępniać je tylko osobą, do których mamy zaufanie.

Korzystając z aplikacji Gabi.net możesz w prosty sposób stworzysz własną bazę wiedzy. Program zapamięta każdą wizytę klienta i wszystkie związane z nią szczegóły. W jednym miejscu znajdziesz wszystkie potrzebne dane do kontaktu.
W przejrzysty sposób prześledzisz z jakich zabiegów korzysta klient, w jakim czasie, czy jakie kupuje produkty. Pamiętaj, że warto zbierać dodatkowe informacje np. czy klient ma alergie lub czy preferuje zabiegi wykonywane przez konkretnego pracownika.

Gromadząc dane w jednym programie oszczędzasz swój czas, a także zyskujesz uporządkowaną bazę, która pozwoli Ci lepiej poznać i zrozumieć zachowania swoich klientów.