Żyjemy w czasach globalnej wioski. Świat się skurczył. Informacja z jednego krańca świata może obiec kulę ziemską w kilka minut. W każdej chwili za pomocą Internetu możemy sprawdzić o czym piszą gazety w Nowym Jorku, śledzić co słychać u naszej ulubionej gwiazdy czy porozmawiać z kolegą mieszkającym w Indiach.

Jesteśmy wręcz bombardowani różnymi treściami. Okazuję się iż mamy nową walutę, a jest nią informacja. Można powiedzieć „Kto ma informacje ten ma władzę”.

Powróćmy do prowadzenia salonu.

Czy gromadzenie informacji może pomóc w prowadzeniu salonu? Jakie informacje są przydatne?

Na pewno te, które dotyczą klientów, o ich preferencjach, zabiegach i sugestiach. Pozwoli to na spersonalizowanie oferty, tak aby każdy klient poczuł się wyjątkowo i dobrze zaopiekowany. Znając profil klientów łatwiej nam będzie dobrać odpowiednie usługi, produkty czy stworzyć kampanie marketingową. Mając dostęp do historii zabiegów nie zaskoczy nas prośba o taki sam zabieg co poprzednio. Nie musimy wszystkiego pamiętać, gdyż w prosty sposób możemy odszukać potrzebne informacje.

Pamiętajmy, że często są to dane wrażliwe i nasi klienci nie życzyliby sobie, aby trafiły do osób postronnych. Należy je dobrze chronić ale z drugiej strony  powinny być łatwo dostępne dla pracowników.

 

 

 

Może pojawić się problem czysto techniczny gdzie stworzyć taką bazę. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest baza elektroniczna. Może być dostępna online z każdego miejsca, a także jest lepiej chroniona niż nasz papierowy notes. W prosty sposób korzystając z telefonu odszukamy przydatne szczegóły. Mając wszystkie informacje w jednym miejscu łatwiej jest nam je uporządkować i  z nich korzystać. Poza tym możemy udostępniać je tylko osobą, do których mamy zaufanie.

Korzystając z Aplikacji Gabi.net możesz w prosty sposób stworzysz własną bazę wiedzy. Program zapamięta każdą wizytę klienta i wszystkie związane z nią szczegóły. W jednym miejscu znajdziesz wszystkie potrzebne dane do kontaktu.
W przejrzysty sposób prześledzisz z jakich zabiegów korzysta klient, w jakim czasie, czy jakie kupuje produkty. Pamiętaj, że warto zbierać dodatkowe informacje np. czy klient ma alergie lub czy preferuje zabiegi wykonywane przez konkretnego pracownika.

Gromadząc dane w jednym programie oszczędzasz swój czas, a także zyskujesz uporządkowaną bazę, która pozwoli Ci lepiej poznać i zrozumieć zachowania swoich klientów.