Celem każdej firmy, również tej działającej w branży beauty, jest generowanie zysków i budowanie bazy lojalnych klientów. To właśnie klienci i ich oczekiwania dają motywację do ciągłego rozwoju biznesu.

Fundamenty biznesu w branży beauty

Każda firma działająca w branży kosmetycznej i fryzjerskiej powinna opierać swoje działania biznesowe w szczególności na następujących filarach:

  • budowanie więzi z klientami: przedstawienie oferty dopasowanej do potrzeb naszego klienta, świadczenie wysokiej jakości usług;
  • utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy: elastyczność w działaniu, profesjonalizm, dobra organizacja pracy;
  • prowadzenie działań promocyjnych: wdrożenie jasnego przekazu marketingowego, wykorzystanie narzędzi promocyjnych z obszaru mediów tradycyjnych, jak i elektronicznych (e-marketing);
  • stała analiza zachowania klientów: częstotliwość odwiedzin salonu, zabiegi, z jakich korzystają, zakupy produktów.

Od 2010 roku średnie wydatki na usługi kosmetyczne i fryzjerskie nieustannie wzrastają. Dla przedsiębiorców działających w branży oznacza to, że walkę o klienta i jego portfel wygrają te firmy, które zaproponują lepszą ofertę i stworzą odpowiednie narzędzia komunikacji marketingowej.

Program usprawniający pracę w salonie

Program gabi.net wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Dzięki niemu przedsiębiorca działający w branży beauty może, razem ze swoimi klientami, aktywnie modelować przekaz marketingowy, a także analizować rentowność i zyski podjętych działań. Jednak przede wszystkim aplikacja umożliwia sprawne zarządzanie salonem.

Obszary działania gabi.net

Obszary, w których Gabi.NET.pl pomaga zarządzać Twoim biznesem

Zalety aplikacji gabi.net

Aplikacja gabi.net pomaga w:

  • organizacji pracy salonu poprzez czytelny i łatwy w obsłudze Terminarz wizyt;
  • budowie przekazu marketingowego przy pomocy odpowiednich narzędzi, takich jak powiadomienia SMS, bony rabatowe czy wysyłka mailingów do bazy klientów;
  • kontroli i motywowaniu pracowników salonu za pomocą mechanizmów systemu prowizyjnego;
  • zarządzaniu klientami poprzez stałą analizę ich preferencji i przychodu, który generują, a także poprzez właściwą komunikację z nimi;
  • kompleksowym zarządzaniu salonem w zakresie: rentowności firmy, parametrów prowadzonej działalności, takich jak oferta usług, stawki VAT i opis salonu, a także w zakresie zarządzania pracownikami i ich efektywnością.

    Widok terminarza gabi.net

    Widok kalendarza w aplikacji gabi.net

Uporządkowana baza klientów

Program gabi.net pomaga stworzyć kompletną, uporządkowaną bazę klientów każdego salonu. Narzędzie daje również możliwość zebrania pełnych danych klienta, w tym jego danych teleadresowych i informacji o preferencjach oraz upodobaniach.

Stworzona tym sposobem baza klientów pozwala prowadzić określone działania marketingowe, które można podzielić na następujące 2 grupy:

  • marketing zewnętrzny, czyli reklamy skierowane do klientów, takie jak ulotki, rabaty i programy lojalnościowe;
  • e-marketing, czyli reklama w obszarze Internetu: narzędzia Google Ads, pozycjonowanie, strona www, Terminarz wizyt on-line w aplikacji gabi.net, działania na forach i blogach.

Zapisy online 24h/7

Umożliwienie zapisów na wizyty online, za pomocą Terminarza aplikacji gabi.net, jest jedną z najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów. Wyniki badań wykazują bowiem, że aż 87,8 proc. klientów wykazuje chęć do dokonywania rezerwacji online. Jest to wyjątkowa okazja do komunikacji z klientami i do zebrania informacji na ich temat. Co więcej, zapisy elektroniczne zwiększają dostępność usług firmy oraz organizują pracę salonu. Ponadto ułatwiają zarządzanie firmą i analizę efektywności pracowników.

Sprawna organizacja czasu pracy

Gabi.net to nie tylko idealna aplikacja do przechowywania i analizowania danych o klientach, ale również narzędzie, które pozwala stworzyć kompletną bazę danych pracowników salonu. Zestaw funkcji umożliwia zebranie informacji o pracownikach oraz efektywne organizowanie ich czasu pracy. Służy do tego specjalna sekcja aplikacji gabi.net, która w przejrzysty sposób przedstawia zebrane informacje.

Moduł Statystyki w gabi.net

Moduł statystyk pozwalający na analizę rentowności salonu

Dla właściciela salonu istotnymi funkcjami aplikacji są:

  • możliwość zdefiniowania uprawnień dla pracowników – to właściciel decyduje co widzi pracownik, a także do jakich danych i funkcji ma dostęp. Dzięki temu można podzielić zakres pracy z aplikacją na osoby pracujące w recepcji, pracownika świadczącego usługi oraz właściciela;
  • szybka i łatwa komunikacja wewnętrzna za pośrednictwem SMS ze wszystkimi pracownikami, dostępna z poziomu aplikacji;
  • czytelny, łatwy do zdefiniowania grafik pracowników, a w nim zliczone przepracowane godziny, przepracowane dni, urlopy, zwolnienia lekarskie. Mechanizm pozwala przeprowadzić dokładną analizę efektywności pracy danej osoby;
  • definiowanie kompetencji pracownikom, czyli przyporządkowanie im odpowiednich usług oraz stanowisk, co znacznie wspiera organizację pracy i  ułatwia zapisy;
  • motywowanie pracowników poprzez szybki dostęp do danych, które wskazują
    ich efektywność oraz należną im prowizję za wykonane usługi i sprzedane produkty.

Skuteczna komunikacja z klientem

Budując swoją przewagę konkurencyjną warto skorzystać z mechanizmów wysyłki SMS i mailingów do klientów. Aplikacja gabi.net oferuje pełen pakiet narzędzi marketingowych w zakresie budowania przekazu do naszych odbiorców. Jednym z nich jest komunikacja SMS.

Przypomnienia o wizycie w gabi.net

Tworzenie szablonu wiadomości z przypomnieniem o wizycie

Warto skorzystać z:

  • SMS przypominających o zbliżającym się terminie wizyty, wysyłanym do klienta 24 h przed zabiegiem;
  • SMS marketingowych, za pośrednictwem których możemy informować  o akcjach promocyjnych i nowościach.

Moduł wysyłki mailingów w aplikacji gabi.net to narzędzie, które umożliwia tworzenie graficznego komunikatu do grupy odbiorców.

Więcej na temat zalet programu gabi.net znajdziesz tutaj.

Efektywne zarządzanie kluczem do sukcesu

Prowadzenie własnego salonu poparte powinno być przede wszystkim skutecznym zarządzaniem.
To właśnie ono pozwala nam na odpowiednie:

  • Planowanie: pracy gabinetu, wydatków i kosztów działalności, działań marketingowych, rentowności prowadzonego biznesu, dalszych kroków na podstawie modułu statystyk;

    Zalety aplikacji gabi.net

    Obszar zarządzania, gdzie aplikacja gabi.net może wspomagać Twoją decyzyjność

  • Organizowanie: pracy własnej, jak i zespołu pracowników, stanowisk pracy, komunikacji marketingowej, wizyt za pomocą modułu Terminarza;
  • Motywowanie: poprzez system prowizyjny dla pracowników;
  • Kontrolowanie: za pomocą modułu statystyk, danych sprzedażowych, modułu analizy pracowników, ich czasu pracy i efektywności.

Ponieważ aplikacja gabi.net działa on-line i jest dostępna z każdego miejsca, właściciele salonów mogą stale zarządzać swoim biznesem. Dzięki niej mogą w łatwy i intuicyjny sposób oszczędzać czas i pieniądze, a jednocześnie prowadzić efektywne działania marketingowe dla swoich klientów.

Zacznij korzystać już dzisiaj!

Zachęcamy do skorzystania z darmowej wersji testowej aplikacji gabi.net – do wypróbowania przez 21 dni! Jak to zrobić?

To bardzo proste –  wypełnij formularz pod adresem http://www.gabi.net.pl/umowa-online.html i przekonaj się, jak zwiększyć wydajność Twojego biznesu.

Kiedy powołasz się na artykuł i podpiszesz umowę na 12 miesięcy, otrzymasz 1 miesiąc abonamentu gratis!