Problem z aplikacją Gabi.net? Coś nie działa prawidłowo? W tym artykule zaprezentujemy Wam 5 rozwiązań najczęstszych problemów występujących podczas pracy z naszym programem. Przekażemy Wam praktyczne wskazówki, jak poradzić sobie z każdym z problemów samodzielnie.

Problem nr 1: Nie mogę zalogować się do aplikacji

Zanim poinformujesz nas o problemie, spróbuj wykonać kilka poniższych kroków, żeby upewnić się,  że logowanie jest faktycznie niemożliwe.

ROZWIĄZANIE:

  1. Jeżeli w panelu logowania pojawił się komunikat “Podana nazwa użytkownika lub hasło są błędne”, w pierwszym kroku zalecamy sprawdzić, czy na klawiaturze nie jest włączony Caps Lock. Dodatkowo warto upewnić się, czy w polu Adres email jest podany rzeczywiście adres pracownika, na którego konto chcemy się logować.Panel logowania do aplikacji
  2. Jeżeli strona cały czas się ładuje, sprawdź, czy jest połączenie internetowe oraz czy inne strony www działają poprawnie.
  3. Internet podłączony, a  problem nadal nie znika? Spróbuj zatem odświeżyć cache przeglądarki skrótem klawiszowym ctrl+f5. Możesz również otworzyć aplikację w nowym oknie lub zrestartować przeglądarkę. Jeżeli to nadal nie pomoże, przejdź do ustawień przeglądarki i wyczyść cache (pliki cookies i inne dane tymczasowe) – przykładowo dla przeglądarki Chrome: Ustawienia Zaawansowane Wyczyść dane przeglądania:Czyszczenie plików cache z przeglądarki Chrome

Problem nr 2: Dodałam/em wizytę i nie widzę jej w terminarzu

Najczęstszym źródłem tego problemu są włączone filtry. Może okazać się, że widok w kalendarzu masz obecnie ustawiony tylko na wizyty zakończone lub widoczny jest grafik jedynie wybranych pracowników.

ROZWIĄZANIE:

Sprawdź filtry pracownika. Możliwe, że w panelu filtrowania wybrane zostały jakieś parametry z kategorii: Pracownik, Status wizyty  lub Klienci. Aby usunąć wszystkie filtry, w widoku terminarza kliknij: FiltrResetuj filtry:Resetowanie filtrów w terminarzuWięcej na temat modułu Terminarz: Instrukcja obsługi modułu Terminarz

Problem nr 3: Klient nie otrzymał przypomnienia sms o wizycie

Zauważyłeś, że jakiś sms (np. przypomnienie o wizycie) nie doszedł do Twojego klienta? Przyczyna tego problemu okazuje się w 90% przypadków bardzo prosta.

ROZWIĄZANIE:

  1. Powiadomienia o wizycie wysyłamy 24 godziny przed jej terminem. Jeżeli między datą startu wizyty a czasem jej dodania do terminarza jest mniej niż 24 godziny, skrypt do wysyłki powiadomień nie uwzględni takiej wizyty do wysyłki powiadomienia.

    Przykład: Jest godzina 12-ta 10.04.2018 i dodaję wizytę do terminarza na godzinę 9-tą 11.04.2018 – takie powiadomienie już się nie wyśle, ponieważ wysyłki powiadomień do wizyt z godziny 9-tej już się odbyły.

  2. W celu umożliwienia wysyłki powiadomień sms o wizycie muszą być spełnione następujące warunki:
    • musisz mieć na koncie smsy: KomunikacjaStan konta:Stan konta sms w aplikacji Gabi.net
    • ustawienia przypomnień sms w Komunikacji muszą być ustawione na “Tak”: KomunikacjaSzablony wiadomościUstawienia oraz wybrany szablon wiadomości:Ustawienia przypomnień w aplikacji Gabi.net
    • klient musi mieć ustawioną zgodę na wysyłkę powiadomień: KlienciLista klientów → edycja:Zgoda na wysyłkę przypomnień o wizycie

Więcej na temat konfiguracji przypomnień o wizycie: Poradnik, jak wysyłać przypomnienia o wizycie

Problem nr 4: Bardzo szybko znikają mi smsy z konta

Tutaj też rozwiązań może być kilka. Pamiętaj przede wszystkim, że przypomnienia, które wysyłane są do klientów automatycznie, również zaliczane są do liczby wysłanych wiadomości w danym miesiącu.

ROZWIĄZANIE:

  1. Jedną z przyczyn tego problemu stanowi ustawienie potwierdzeń wizyt online. Smsy przesyłane do klientów w ramach tej usługi są pobierane z Twojego pakietu smsów. Gdzie znaleźć ustawienia takich potwierdzeń? Wejdź w: Ustawienia -> Ustawienia salonu -> Potwierdzenia wizyt online:Ustawienie potwierdzeń wizyt online
  2. Możliwe, że wysyłane przez Ciebie smsy (np. przypomnienia o wizycie) są dłuższe niż 1 sms i w ten sposób każdorazowo naliczana jest ich większa ilość. Sprawdź w Szablonach wiadomości, z ilu smsów składa się Twoja wiadomość. Pamiętaj również o tym, że smsy z polskimi znakami skracają długość pojedynczego smsa:Długość wiadomości sms

Więcej na temat wysyłek smsów: Instrukcja obsługi modułu Komunikacja

Problem nr 5: Klient nie dostał maila z potwierdzeniem zapisu wizyty online

Problem, który zdarza się rzadko i raczej jednorazowo, ale jego przyczyn może być kilka.

ROZWIĄZANIE:

  1. Sprawdź, czy klient wprowadził poprawny adres email przy zapisie na wizytę.
  2. Poproś klienta o sprawdzenie skrzynki SPAM – czasem wiadomość z potwierdzeniem zapisu uznawana jest przez serwer pocztowy jako mail niechciany. Po zaznaczeniu przez klienta „nie spam” każda kolejna wiadomość powinna przychodzić już normalnie do folderu odebranych wiadomości.

 

Z każdym innym problemem zapraszamy do kontaktu z naszą pomocą techniczną pod numer: 882 143 939 od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.