Dzień Matki tuż tuż – dla Ciebie to również wyjątkowy czas w salonie. Jak przygotować się do tego święta? Co zrobić, by ten dzień był przyjemny również dla Ciebie? Rozwiązań jest kilka!

I Zrób sobie wolne i świętuj Dzień Matki

Dzień Matki to nie tylko święto innych mam, ale również Twoje! Nie zapominaj o sobie i pamiętaj, że jak każda matka zasługujesz na chwilę odpoczynku i relaksu. Jeśli masz taką możliwość, weź dzień wolny i spędź go przyjemnie ze swoimi bliskimi. Sama skorzystaj z usług innego salonu, zrób to, o czym marzyłaś od miesiąca, a przede wszystkim nie martw się tym, co dzieje się w pracy. Na pewno wszystko przygotowałaś zawczasu, a Twoi pracownicy ze wszystkim sobie doskonale poradzą. Poza tym zawsze masz wgląd do terminarza wizyt – gdziekolwiek się tego dnia znajdziesz. Nie martw się również o żadne zestawienia i raporty – aplikacja zrobi to za Ciebie. Myślę, że z taką pomocą nie musisz się o nic więcej troszczyć i możesz spędzić ten dzień myślami daleko od obowiązków.

Oczywiście, wiem, że nie każda z Was może pozwolić sobie tego dnia na urlop. W takiej sytuacji istnieje wyjście numer 2!

II Wykorzystaj efektywnie Dzień Matki w salonie

Dzień Matki to idealna okazja do przyciągnięcia klientów do swojego salonu i zachęcenia do skorzystania z wyjątkowych okazji. Jak wiesz, dużo osób w tym okresie szuka prezentów dla swoich mam – ułatw im zadanie i sama wyjdź z rozwiązaniem. Stwórz kampanię marketingową, której celem będzie zaproszenie na wizytę na wybraną usługę w promocyjnej cenie. Wyślij do swoich klientów smsy lub newslettery z odpowiednią treścią (w aplikacji Gabi.net wejdź w moduł Komunikacja, a potem Wysyłki Newsletterów/SMS-ów). Zamieść również informację o promocjach na swojej stronie salonu. Im więcej kanałów, tym większy odbiór!

Coraz większą popularnością wśród wybieranych prezentów na Dzień Matki cieszą się bony upominkowe. To łatwy sposób na podarowanie ukochanej osobie czegoś, o czym marzy i idealny pomysł na prezent dla osób kupujących go na ostatni moment.  Pamiętaj, że Ty również możesz przygotować takie bony poprzez aplikację Gabi.net (moduł Komunikacja -> Bony). Do wyboru masz bony upominkowe (na daną kwotę) lub rabatowe (inaczej procentowe).

Bony upominkowe wygenerowane z aplikacji Gabi.net

III Spraw, by Dzień Matki w pracy był równie lekki jak dla Twoich klientów

Dodatkowo mam dla Was kilka rad, jak sprawić, żeby ten pracowity dzień był dla Was odrobinę przyjemniejszy:

  1. Zaplanuj wszystko z wyprzedzeniem – poinformuj swoje klientki o nadchodzącym święcie i ofercie, jaką przygotowałaś dla nich z tej okazji. Odpowiednio wcześniej wyślij im smsy lub newslettery z informacją o promocjach. Warto zastrzec, że zapisy na daną usługę z okazji Dnia Matki trwają do konkretnego dnia (najlepiej na kilka dni przed 26 maja). W ten sposób unikniesz niepotrzebnego bałaganu w swoim terminarzu wizyt i zapisów na ostatnią chwilę. Pozwoli Ci to również na przemyślane zaplanowanie dnia pracy wszystkich Twoich pracowników. W uporządkowaniu kalendarza wizyt pomoże Ci aplikacja Gabi.net.
  2. Pomyśl o swoich pracownikach – nerwowa atmosfera nigdy jeszcze nikomu nie poprawiła humoru w pracy. Pamiętaj o tym, że wśród Twoich pracowników również mogą być matki. Zadbaj o ich dobre samopoczucie i odwdzięcz się za ich ciężką pracę dobrym słowem i uśmiechem! Możesz pomyśleć również o symbolicznym upominku nawiązującym do Dnia Matki, wcześniejszym wyjściu z pracy czy też premii pieniężnej za dużą ilość wizyt.
  3. Zadbaj o dobre samopoczucie klientów – tym samym sprawisz, że atmosfera w pracy będzie miła i przyjemna. Zadowolony klient, czyli taki, który bezproblemowo umówił się na wizytę, nie musiał dłużej czekać i skorzystał z usługi w najlepszej jakości, to dla Ciebie najlepsza nagroda za Twój trud. Postaraj się, by wszystko poszło zgodnie z planem – przejrzyj i sprawdź wcześniej terminarz wizyt. W razie potrzeby zadzwoń do klienta i poinformuj o ewentualnym opóźnieniu. Miłym akcentem będzie zaznaczenie swoim klientkom, że to ich wyjątkowy dzień – zrób to poprzez drobne gesty: kwiaty w recepcji, życzenia, upominek. Nic nie równa się z usatysfakcjonowanym klientem, który będzie do Ciebie wracał regularnie i polecał Twój salon innym.

Jak widzisz, jest kilka sposobów na to, by Dzień Matki stał się dla wszystkich okazją do świętowania – nieważne, czy w domu czy w pracy! Powyżej podałam Wam tylko kilka propozycji – do Ciebie należy wybór oferty i forma jej przedstawienia. Powodzenia!