Właściwa komunikacja salonu z klientem to podstawa budowania długofalowych relacji. Dzisiejsi konsumenci chcą, żeby o nich zabiegać, pamiętać o nich, zachęcać do powrotu. Z pomocą przychodzi niedocenione narzędzie marketingowe, jakim jest newsletter. Przed jego wysyłką trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach, które pozwolą zwiększyć skuteczność działań.

Zanim zaczniesz

Kiedy planujesz kampanię e-mail, zacznij od określenia jej celu. Może to być na przykład zapisanie się na zabieg lub rejestracja w programie lojalnościowym. Gdy już wiesz, do czego chcesz skłonić odbiorcę, możesz się zastanowić co go do tego zmotywuje. Czy będzie to ograniczony czas trwania oferty? A może oferta skrojona idealnie do oczekiwań konkretnej odbiorczyni? Kolejnym krokiem jest stworzenie takiego tytułu newsletteru, który zainteresuje klientkę na tyle, żeby otworzyła maila.

Pamiętaj o odbiorcach

Nie możesz zapominać, że newsletter wysyłany jest dla Twoich Klientów, nie dla Ciebie. Twórz treści, które będą atrakcyjne dla odbiorców. Oczywiście, wysłana wiadomość ma promować Twoją firmę i przedstawiać ofertę, jednak może być to zrobione w ciekawy sposób. W komunikacji wykorzystuj język korzyści, dzięki czemu mocniej zachęcisz użytkowników do kliknięcia w wiadomość. Korzystaj z słów takich jak: nowość, promocja, taniej, tylko. Staraj się, aby Twój tekst był krótki. Większość odbiorców nie czyta całych wiadomości, tylko je skanuje w celu wyłapania najważniejszych informacji.

Mów do osoby

Pamiętaj, aby starannie dobrać adresatów kampanii. Najczęściej popełnianym błędem jest wysyłanie wiadomości do całej bazy. Tematy takich e-maili są zazwyczaj zbyt ogólne, a treść zawiera same frazesy i banały. Twoje wiadomości dostają też osoby, którym są one niepotrzebne. Nie wszyscy będą zainteresowani zabiegiem dla skóry trądzikowej i w konsekwencji mogą oznaczyć cię jako spam lub wypisać z newslettera. Idealnym rozwiązaniem będzie utworzenie grup odbiorców.

Wygląd ma znaczenie

Poza treścią, ważny jest także wygląd wysyłanej wiadomości. Dodawaj do swoich wiadomości grafiki, które przyciągną uwagę i zachęcą użytkowników do zapoznania się z treścią. Dodatkowo, obraz oddziałuje na nas mocniej niż tekst, dzięki czemu zwiększa się prawdopodobieństwo zajrzenia na stronę czy odpowiedzenia na ofertę. Dzięki nowej funkcji newslettera w aplikacji gabi.net możesz dodawać do wiadomości różne grafiki (jpg, jpeg, png).

Pamiętaj o kontakcie

Ważnym elementem każdego newslettera jest także kontakt do Twojego salonu. Dzięki temu odbiorcy wiadomości będą mogli w prosty sposób skontaktować się z Tobą. Jeżeli posiadasz stronę internetową lub profil w serwisie Facebook, pamiętaj również o dodaniu linku, prowadzącego w odpowiednie miejsce! Korzystając z aplikacji gabi.net wszystkie dane dotyczące Twojej firmy ładowane są automatycznie, dzięki czemu nie musisz pamiętać o każdorazowym uzupełnianiu wiadomości.

Nie bądź spamerem

Oficjalnie spamerem stajesz się, gdy więcej niż 2 na 1000 odbiorców oznaczy twoją wiadomość jako spam. Aby do tego nie dopuścić, nigdy nie wysyłaj wiadomości do osób, które nie wyraziły na to zgody. Zadbaj też o równowagę między treściami sprzedażowymi a edukacyjnymi. Możesz podzielić się swoją wiedzą, zamiast ciągle namawiać do zakupu zabiegu. Pokaż, że jesteś ekspertem.

Efektywność e-mail marketingu wzrośnie i przyniesie oczekiwane efekty, jeśli będziesz konsekwentnie przestrzegać powyższych zasad.