Pytanie, które w lutym spędza sen z powiek wielu parom szukającym pomysłu na wyjście we dwoje, jest jednocześnie wspaniałą wiadomością dla branży beauty . Okres przed walentynkami to dla salonów kosmetycznych szczególnie istotny czas, ponieważ stwarza okazję do promocji gabinetu i szansę na pozyskanie nowych klientów. Zatem, jak przeprowadzić skuteczną promocję walentynkową?

Dla niej. Dla niego. Dla pary?

Jak w każdej kampanii marketingowej, pierwszy krok do sukcesu to określenie grupy docelowej, do której kierujemy naszą promocję. Ponieważ chcemy, aby grupa była jak najbardziej doprecyzowana należy się zastanowić, jacy klienci nas interesują? Czy warto skupić się tylko na jednej grupie, a jeśli tak, to którą z nich wybrać? Czy zamierzamy ograniczać się wyłącznie do pań, które w ramach walentynek będą chciały skorzystać z relaksujących, odżywczych masaży? A może kierujemy naszą ofertę przede wszystkim do mężczyzn, dla których bon na wizytę w salonie to najlepszy prezent dla ukochanej? Warto rozważyć również trzecią, coraz bardziej popularną opcję i pokusić się o przygotowanie specjalnej oferty dla par. Relaksujący masaż dla niej i dla niego, aromatyczne olejki, nastrojowa muzyka, dookoła przygaszone światło świec, kwiaty i dobre wino – taka propozycja na wspólny wieczór walentynkowy z pewnością skusi wielu klientów.

Bony i zaproszenia dla klientów – co lepsze?

Kolejnym krokiem, po wyborze grupy docelowej kampanii, jest określenie kanałów, którymi dotrzemy do klientów. Kampanie przeprowadzane w Internecie cieszą się niesłabnącą popularnością i dają wiele możliwości, jednak warto pamiętać również o promocji bezpośredniej, na miejscu w salonie. Drukowane zaproszenia na walentynkowe zabiegi to inicjatywa, z którą każdy salon może wyjść do swoich klientów.

Walentynkowe zaproszenia dla klientów w 3 krokach:

  1. Zaloguj się do aplikacji gabi.net
  2. Przejdź do modułu KOMUNIKACJA, do zakładki Zaproszenia, Generuj zaproszenie.
  3. Wypełnij wymagane pola, wybierz grafikę i stwórz spersonalizowane zaproszenie na walentynkową ofertę.

Tutaj możesz stworzyć spersonalizowane zaproszenie na dowolnie wybrany zabieg. Przygotowane wcześniej zaproszenie  możesz wręczać klientom po zakończonym zabiegu.

 

Innym sposobem na bezpośrednią promocję w salonie będą bony na wybraną kwotę. Bony mogą, ale nie muszą, być spersonalizowane, w związku z czym sprawdzą się zarówno jako uniwersalny prezent, jak i imienny podarunek zaprojektowany na życzenie kupującego.

bony_generuj-bon
Bony podarunkowe, które sprawdzą się jako walentynkowe prezenty:

  1. Zaloguj się do aplikacji gabi.net
  2. Przejdź do modułu Komunikacja, a następnie do zakładki Bony i Generuj Bon
  3. Wypełnij wybrane przez siebie pola i zaprojektuj uniwersalny, bądź imienny bon na walentynkową ofertę.

Sposób na leniwych? SMS-y i newslettery.

Wiemy już jak zainteresować walentynkową ofertą klientów, którzy regularnie pojawiają się w Twoim salonie. Jednak co z tymi, którzy zapisują się rzadko i nie planują żadnej wizyty przed walentynkami? Tutaj z pomocą przychodzą SMS-y i newslettery, które możesz wysyłać do swojej bazy danych z klientami.

bony_dodaj-nowy-newsletter
Kampania newsletterowa w 5 krokach:

  1. Zaloguj się go aplikacji gabi.net
  2. Przejdź do modułu Komunikacja, wybierz zakładkę Wysyłki Newsletterów
  3. Zdefiniuj grupę odbiorców, do których chcesz wysłać ofertę
  4. Przejdź do zakładki Dodaj nowy newsletter
  5. Opisz swoją walentynkową ofertę w sposób, który skusi Twoich klientów i dodaj okolicznościową grafikę.

Gratulacje, Twoja kampania newsletterowa właśnie została przeprowadzona :) Za pośrednictwem gabi.net, w zakładce Wysyłki SMS, możesz przeprowadzić również kampanię SMS-ową dla swoich klientów.

Promocja w nieznane
Ostatni kanał, który posłuży nam do promocji walentynkowej oferty to Social Media. Niezależnie od tego, czy prowadzisz konto na Facebooku, Instagramie czy innym portalu, warto umieścić informację również tam, aby dotrzeć do potencjalnych nowych klientów. Coraz więcej osób śledzi bieżące informacje korzystając z lokalizacji, być może dzięki temu dotrzesz do osób z Twojego miasta, które szukają ciekawych pomysłów na romantyczny wieczór we dwoje, lub miły prezent dla bliskiej osoby.
Aby ułatwić Wam promocję na Facebooku poniżej proponujemy wam trzy walentynkowe grafiki, które możecie udostępniać na swoim profilu i zapraszać klientów.

 

1_walentynki2_walentynki3_walentynki

 

 

 

 

Życzymy Wam samych sukcesów w nadchodzącej kampanii, świetnych wyników, a przede wszystkim, udanych Walentynek!