Aplikacja Gabi.net pozwala na sprawne zarządzanie salonem przez właścicieli i managerów, ale także ułatwia codzienną pracę poszczególnym pracownikom i recepcjonistom. Ze względu na to, że dostęp do aplikacji mogą mieć wszystkie wymienione powyżej osoby, należy w szczególności zadbać o bezpieczeństwo danych przechowywanych w bazie. Jak prawidłowo zapobiegać sytuacjom wycieku danych? Co zrobić, by ograniczyć dostęp do niektórych funkcji w aplikacji? Oto kilka wskazówek.

Bezpieczeństwo danych: krok pierwszy

Przede wszystkim pierwszym krokiem ku lepszej ochronie danych w systemie jest logowanie się Twoich pracowników używając własnych kont z indywidualnie ustalonym hasłem dostępu. W ten sposób wszystkie zmiany dokonywane w aplikacji będą przypisywane do konkretnych osób. Drugą ważną kwestię stanowi zabezpieczenie przed nieuprawnionym zalogowaniem do systemu. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy w salonie korzysta się zazwyczaj z jednego urządzenia mobilnego. Istotne jest, by po każdym zalogowaniu się do aplikacji pracownik pamiętał również o wylogowaniu z niej – w szczególności, gdy odchodzi od komputera na dłuższy czas. Kolejna sprawa to ochrona haseł przed automatycznym zapamiętywaniem w przeglądarce. Lepiej poświęcić kilka sekund na wpisywanie danych do konta niż udostępnić dostęp do niego osobie nieuprawnionej.

Bezpieczeństwo danych: krok drugi

Aby dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo danych w aplikacji Gabi.net, masz możliwość przypisania swoim pracownikom różnych uprawnień. Dzięki temu zyskasz pewność, że dostęp do danych w aplikacji będą miały tylko osoby upoważnione. Każdy z pracowników będzie korzystał tylko z dostępnych mu modułów, a Ty będziesz mogła sprawdzić w każdym momencie historię ewentualnych zmian. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych problemów i zyskasz większy spokój 🙂

Pracownikowi możesz przypisać uprawnienia w zakresie podstawowym, rozszerzonym lub zaawansowanym. Od pakietu przypisanych uprawnień będzie zależało, do jakich elementów aplikacji pracownik będzie miał dostęp.

Konfiguracja konta pracownika

Aby to zrobić, wejdź w moduł Pracownicy -> Lista Pracowników. Teraz klikając w edycję konta danego pracownika, wyświetli Ci się następujący widok:

Widok z aplikacji Gabi.net - wybór uprawnień dla pracowników

W Grupie uprawnień ustaw odpowiedni zakres uprawnień (podstawowe, rozszerzone, zaawansowane), a następnie kliknij Zapisz.

Uprawnienia – podział i wskazówki

Użytkownik z uprawnieniami podstawowymi ma dostęp do wybranych widoków aplikacji bez możliwości usuwania wizyt i wglądu do bazy klientów. Najczęściej takie uprawnienia przypisywane są recepcjonistom lub nowym pracownikom o ograniczonym zakresie obowiązków w salonie.

Użytkownik z uprawnieniami rozszerzonymi ma dodatkowo uprawnienia do usuwania wizyt z poziomu modułu Terminarz. To zazwyczaj pracownik z dłuższym stażem, ale taki, który nie pozostaje sam w salonie i nie zarządza innymi.

Natomiast użytkownik zaawansowany ma wszystkie możliwe uprawnienia. Najczęściej to Twój zaufany pracownik tzw. zmianowy lub po prostu manager zarządzający salonem w Twoim imieniu.

Ponadto każdy salon posiada jednego Administratora, określonego przy zakładaniu konta w aplikacji Gabi.net. Funkcja administratora najczęściej przypisywana jest właścicielowi salonu lub osobie zarządzającej nim. Nie można jej zmienić ręcznie, a jedynie przez panel Pomocy Technicznej (882 143 936).

Oto tabela z dostępnymi funkcjami w ramach poszczególnych grup uprawnień:

Tabela z uprawnieniami pracowników